marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 august, 2020

Companiile E-Distribuţie ale grupului Enel România vor investi 483 de milioane de lei (aproximativ 100  de milioane de euro), pe parcursul acestui an,  în modernizarea reţelei electrice din Bucureşti şi din cele zece judeţe în care operează.

Compania promisese încă de la sfârșitul anului investiții de 400 de milioane de euro în următorii 3 ani, după ce a renunțat la ideea de a-și vine activele din România.

Valoarea programelor de modernizare din acest an se adaugă investiţiilor cumulate de 2,025 miliarde de lei realizate de E-Distribuţie Banat, E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Muntenia în perioada 2015-2019, potrivit unui comunicat ENEL.


„Prioritatea noastră rămâne digitalizarea, pentru a pregăti calea spre tranziţia energetică. Programele noastre de modernizare au impact direct asupra capacităţii reţelei de a furniza energie noilor consumatori şi de a îmbunătăţi gestionarea întreruperilor neplanificate”, a declarat Gino Celentano, directorul general al companiilor E-Distribuţie Banat, E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Muntenia.

De la dezinvestire la modernizare

După ce a renunțat la dezinvestire, acum Enel România are programe care vizează:

  • modernizarea staţiilor de transformare, prin introducerea lor în sistemul Telecontrol, care permite controlul de la distanţă al dispozitivelor de întrerupere şi manevră din reţeaua electrică şi prin
  • înlocuirea transformatoarelor şi a altor echipamente,
  • înlocuirea liniilor electrice, supravegherea video a staţiilor şi
  • instalarea de contoare inteligente.

Anul acesta, E-Distribuţie Muntenia, E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Banat vor instala peste 170.000 de contoare inteligente, printr-o investiţie de peste 56 de milioane de lei.

Alocarea investițiilor

E-Distribuţie Banat va investi, în 2020, în jur de 127 de milioane de lei în modernizarea reţelelor electrice. Din suma totală, 26 de milioane de lei vor fi alocaţi în linii de medie tensiune şi posturi de transformare, 29 de milioane de lei în linii de joasă tensiune, 21 de milioane de lei în staţii de transformare şi 28 de milioane de lei în echipamente de măsurare.


E-Distribuţie Dobrogea are alocate, de asemenea, investiţii de 117 de milioane de lei în 2020, din care 13 milioane de lei în linii de medie tensiune, 40 de milioane de lei în linii de joasă tensiune, 6 milioane de lei în posturi de transformare, 16 de milioane de lei în staţii de transformare şi 24 de milioane de lei în echipamente de măsurare.

E-Distribuţie Muntenia are planificate investiţii de aproximativ 229 de milioane de lei în modernizarea reţelelor electrice, din care circa 19 milioane de lei în linii de 110 KV, 32 de milioane de lei în linii de medie tensiune, 41 de milioane de lei în linii de joasă tensiune, 38 de milioane de lei în staţii de transformare, 28 de milioane de lei în puncte de alimentare şi posturi de transformare şi 46 de milioane de lei în echipamente de măsurare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În Bucureşti, E-Distribuţie Muntenia urmează să modernizeze 9 staţii de transformare, mai multe treceri la 20 kV, precum şi o serie de linii de medie tensiune. În judeţul Giurgiu, vor fi modernizate două linii de medie tensiune şi sunt planificate investiţii în liniile joasă tensiune în mai multe localităţi. În Ilfov, investiţiile vizează, printre altele, modernizarea unei staţii de transformare şi a trei linii de medie tensiune.

Reţelele electrice operate de cele trei companii E-Distribuţie numără 286 staţii de transformare şi 23.575 posturi de transformare, care distribuie în jur de 15 TWh de energie electrică în fiecare an, prin peste 128.000 de kilometri de linii electrice de înaltă, medie şi joasă tensiune.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: