sâmbătă

20 aprilie, 2024

11 iulie, 2019

Preşedintele SUA, Donald Trump, a ordonat deschiderea unei investigaţii privind intenția Franței de a taxa companiile tehnologice, ceea ce ar putea duce la impunerea unor tarife noi sau a altor restricţii comerciale împotriva Franței.

„SUA sunt foarte îngrijorate că taxarea serviciilor digitale, care ar putea trece de Senatul francez mâine (joi, n.r.), țintește pe nedrept companiile americane”, a declarat Robert Lighthizer, reprezentantul SUA pentru comerț (USTR), citat de Reuters.

Ministrul francez de Finanțe Bruno Le Maire anunțase în luna mai că marile companii care oferă servicii prin internet ar putea fi taxate cu 3% din veniturile obținute în Franța, ceea ce ar aduce bugetului de stat 500 de milioane de euro anual.

Fronturile războiului comercial


SUA se află în plin război comercial cu Uniunea Europeană și China, în care au fost impuse taxe comerciale pe exporturile reciproce, acestea alternând cu runde de negocieri care nu au oprit fenomenul, declanșat nu mult după investirea președintelui Donald Trump.

Recrudescența măsurilor protecționiste au făcut, practic, ineficace Organizația Mondială a Comerțului (OMC), a cărei funcționare este, în plus, blocată de SUA, care a oprit numirea judecătorilor care arbitrează disputele.

(Citiți și: UE renunță la taxarea giganților digitali și va lucra la o reformă globală în domeniu)

Recent, președinții SUA și Chinei au convenit redeschiderea negocierilor, dar imediat după aceea SUA a împrospătat amenințările la adresa UE, legate de disputa privind subvențiile aeronautice.

Taxa digitală

Franța nu face decât să se grăbească să aplice, local, o reglementare UE care nu a mai fost implementată. De mai mult timp țările membre negociază diverse formule de taxare a giganților IT.

(Citiți și: UE renunță la taxarea giganților digitali și va lucra la o reformă globală în domeniu)


Taxa plănuită de Franța ar afecta companiile care câștigă cel puțin 750 de milioane de euro anual din afaceri digitale, inclusive cele publicitare, cele mai importante fiind Alphabet (Google), Apple, Facebook sau Amazon.

În total, circa 30 de companii ar putea fi vizate, printre care unele și chineze, germane, britanice și spaniole, potrivit oficialului francez.

Investigația împotriva Franței va dura un an și va determina dacă relglementarea franceză este o practică incorectă comercială. Investigații similar au fost întreprinse privind practicile comerciale ale Chinei și cele ale UE privind subvențiile pentru construcția marilor aeronave comerciale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: