marți

24 mai, 2022

Documente / Ministerul Transporturilor pregăteşte revizuirea tarifelor la rovignete

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

11 august, 2015

rovigneta-1Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de ordonanţă care va actualiza preţurile rovignetei, ca efect al unui nou principiu de aplicare a tarifelor de utilizare intermediare conţinut de o Directivă Europeană emisă în anul 2011.

Noile preţuri vor afecta în special vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Încasările suplimentare din rovignetă nu vor fi reflectate în bugetul de stat pentru că, se afirmă în Nota de fundamentare a proiectului, CNADNR va cheltui banii pentru întreţinerea reţelei naţionale de drumuri.

Cum şi de ce se modifică tarifele


Modificarea preţurilor are la bază decizia europeană de stabilire a unor proporţii între nivelul anual şi intermediar al tarifului de utilizare cu valabilitate de 1 zi, 7 zile si 30 zile.

Prin modificarea tarifelor existente în conformitate cu prevederile Directivei 2011/76/UE se vor aplica următoarele proporții:

  • tariful lunar va fi maximum 10% din tariful anual
  • tariful săptămânal va fi maximum 5% din tariful anual
  • tariful zilnic va avea valoare de 11 Euro, dar nu mai mult de 2% din tariful anual

În cazul vehiculelor de transport de marfă care au masă totală maximă autorizată cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone, de exemplu:

  • tariful pentru o zi va fi de 11 euro (faţă de 4 euro, cât este în prezent)
  • tariful pentru 7 zile va fi de 27 de euro (faţă de 20)
  • tariful pentru 30 de zile va fi 55 de euro (faţă de 52)
  • tariful pentru  90 de zile va fi de 155 de euro (faţă de 120)
  • tariful pentru 12 luni va fi de 550 de euro (faţă de 320)

Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule (pentru transport persoane și pentru transport marfă cu masă totală maximă autorizată  de până la 3,5 tone) rămân la același nivel.

tarif
Noile preţuri pentru rovignete

Având în vedere că modificarea tarifelor nu se aplică şi la vehiculele de transport persoane, vor apărea în această situaţie două noi categorii de vehicule, H şi G, care reprezintă:

  • vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria C
  • vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria D.

România a avut ca termen-limită luna noiembrie 2014 pentru tanspunerea în legislaţia naţională  a respectivei directivă (Directiva 2011/76/UE). În acest moment Comisia Europeană a deschis, din cauza neimplementării acestei directive,  etapele iniţiale ale procedurii de infringement împotriva României pentru neîndeplinirea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene.

Ministerul Transporturilor: creşte taxa, creşte şi economia

Ministerul Transporturilor consideră că „asigurarea unei achitări corespunzătoare, din punct de vedere al tarifelor de utilizare intermediare, va conduce pe termen mediu şi lung la scăderea cheltuielilor de exploatare a parcului auto aparţinând operatorilor/ întreprinderilor de transport rutier precum şi a celorlaltor categorii de utilizatori, la creşterea competitivităţii şi concurenţei între operatorii de transport şi implicit la reducerea cheltuielilor acestora, fapt ce va contribui la creşterea per ansamblu a economiei.”

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Deși aplicarea tarifelor conform Directivei va genera o creștere a încasărilor anuale din rovinietă, impactul asupra bugetului de stat este zero.

Aceasta se datorează următoarelor aspecte, explică ministerul în Nota de fundamentare:

  • veniturile proprii ale C.N.A.D.N.R. – S.A. sunt utilizate pentru finanțarea activității de întreținere a infrastructurii rutiere naționale;
  • în completarea veniturilor proprii, transferurile de la bugetul de stat finanțează activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere naționale;
  • din veniturile realizate ca urmare a aplicării Directivei, C.N.A.D.N.R. – S.A. va efectua cheltuieli de întreținere a infrastructurii rutiere, aceasta având ca efect diminuarea în aceeași măsură a necesarului aferent transferurilor de la bugetul de stat

Descărcaţi AICI Nota de fundamentare

Descărcaţi AICI anexa proiectului de ordonanţă

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: