Evenimentul

Guvernul Orban – demis după un mandat de 3 luni și o zi. Un pas spre anticipate

Guvernul Orban a fost demis miercuri prin moțiune de cenzură, cu 261 voturi pentru, cu 28 mai mult decât majoritatea necesară. Statistica oficială: voturi exprimate… Mai mult

05.02.2020

La obiect

Paradoxurile salariului minim românesc în context european

Potrivit datelor prezentate de Eurostat, salariul minim brut din România a ajuns în ianuarie 2020 la suma de 466 euro, peste cele din Bulgaria (312… Mai mult

04.02.2020

La obiect

Guvernele României au redus cu 17% acumulările cetățenilor în pensiile private, prin reducerea contribuției

Din cauza nerespectării legii 411/2004, a fondurilor de pensii administrate privat, românii au acumulat, în contul lor personal de Pilon 2, sume cu 17% mai… Mai mult

03.02.2020

Chestiunea

România – cel mai ridicat risc de sărăcie pentru persoanele care lucrează

Potrivit datelor publicate de Eurostat, România conduce în topul european al riscului de sărăcie pentru persoanele care lucrează, cu un procentaj calculat pentru anul 2018… Mai mult

03.02.2020

Cronicile

Documente / Ministerul Transporturilor pregăteşte revizuirea tarifelor la rovignete

de Razvan Diaconu 11.8.2015

rovigneta-1Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de ordonanţă care va actualiza preţurile rovignetei, ca efect al unui nou principiu de aplicare a tarifelor de utilizare intermediare conţinut de o Directivă Europeană emisă în anul 2011.

Noile preţuri vor afecta în special vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Încasările suplimentare din rovignetă nu vor fi reflectate în bugetul de stat pentru că, se afirmă în Nota de fundamentare a proiectului, CNADNR va cheltui banii pentru întreţinerea reţelei naţionale de drumuri.

Cum şi de ce se modifică tarifele

Modificarea preţurilor are la bază decizia europeană de stabilire a unor proporţii între nivelul anual şi intermediar al tarifului de utilizare cu valabilitate de 1 zi, 7 zile si 30 zile.

Prin modificarea tarifelor existente în conformitate cu prevederile Directivei 2011/76/UE se vor aplica următoarele proporții:

  • tariful lunar va fi maximum 10% din tariful anual
  • tariful săptămânal va fi maximum 5% din tariful anual
  • tariful zilnic va avea valoare de 11 Euro, dar nu mai mult de 2% din tariful anual

În cazul vehiculelor de transport de marfă care au masă totală maximă autorizată cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone, de exemplu:

  • tariful pentru o zi va fi de 11 euro (faţă de 4 euro, cât este în prezent)
  • tariful pentru 7 zile va fi de 27 de euro (faţă de 20)
  • tariful pentru 30 de zile va fi 55 de euro (faţă de 52)
  • tariful pentru  90 de zile va fi de 155 de euro (faţă de 120)
  • tariful pentru 12 luni va fi de 550 de euro (faţă de 320)

Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule (pentru transport persoane și pentru transport marfă cu masă totală maximă autorizată  de până la 3,5 tone) rămân la același nivel.

tarif

Noile preţuri pentru rovignete

Având în vedere că modificarea tarifelor nu se aplică şi la vehiculele de transport persoane, vor apărea în această situaţie două noi categorii de vehicule, H şi G, care reprezintă:

  • vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria C
  • vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria D.

România a avut ca termen-limită luna noiembrie 2014 pentru tanspunerea în legislaţia naţională  a respectivei directivă (Directiva 2011/76/UE). În acest moment Comisia Europeană a deschis, din cauza neimplementării acestei directive,  etapele iniţiale ale procedurii de infringement împotriva României pentru neîndeplinirea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene.

Ministerul Transporturilor: creşte taxa, creşte şi economia

Ministerul Transporturilor consideră că „asigurarea unei achitări corespunzătoare, din punct de vedere al tarifelor de utilizare intermediare, va conduce pe termen mediu şi lung la scăderea cheltuielilor de exploatare a parcului auto aparţinând operatorilor/ întreprinderilor de transport rutier precum şi a celorlaltor categorii de utilizatori, la creşterea competitivităţii şi concurenţei între operatorii de transport şi implicit la reducerea cheltuielilor acestora, fapt ce va contribui la creşterea per ansamblu a economiei.”

Deși aplicarea tarifelor conform Directivei va genera o creștere a încasărilor anuale din rovinietă, impactul asupra bugetului de stat este zero.

Aceasta se datorează următoarelor aspecte, explică ministerul în Nota de fundamentare:

  • veniturile proprii ale C.N.A.D.N.R. – S.A. sunt utilizate pentru finanțarea activității de întreținere a infrastructurii rutiere naționale;
  • în completarea veniturilor proprii, transferurile de la bugetul de stat finanțează activitatea de întreținere a infrastructurii rutiere naționale;
  • din veniturile realizate ca urmare a aplicării Directivei, C.N.A.D.N.R. – S.A. va efectua cheltuieli de întreținere a infrastructurii rutiere, aceasta având ca efect diminuarea în aceeași măsură a necesarului aferent transferurilor de la bugetul de stat

Descărcaţi AICI Nota de fundamentare

Descărcaţi AICI anexa proiectului de ordonanţă

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.8.2015

Lăsați un comentariu


Stiri

”PNDL trebuie regândit, nu desființat” – președintele Iohannis, la adunarea primarilor de comune:

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis susține continuarea programului PNDL, dar consideră că acesta trebuie regândit, pentru a se stopa risipirea banilor publici pe lucrări inutile. Prezentă și… Mai mult

Europa

Bătălia epică dintre Mediu și Agricultură provocată de Green Deal în Bugetul multianual al UE

Victor Bratu

Directoratele Generale de Mediu și Agricultură din cadrul Comisiei Europene sunt în ”război” din cauza opiniilor divergente în legătură cu amploarea măsurilor pe care UE… Mai mult

Stiri

Marile companii ale lumii și fabricile lor din China blocate de coronavirus. Lista bunelor intenţii şi teama de recesiune

Adrian N Ionescu

Marile companii occidentale, care au zeci de fabrici în China, fac eforturi timide să repornească activitatea, măcar parţial, în unele din acestea, în vreme ce… Mai mult

Stiri

Mandate nelimitate la conducerea Consiliului Concurenței – legea a fost modificată

Vladimir Ionescu

Guvernul a eliminat în ianuarie limitarea la două mandate a membrilor plenului Consiliului Concurenței, astfel încât funcția de președinte al acestei instituții poate fi deținută… Mai mult

Stiri

Schimbare de încadrare în dosarul accidentului produs de Mario Iorgulescu: procurorii cer arestarea pentru omor

Vladimir Ionescu

Procurorii au cerut luni, Tribunalului București, mandat de arestare preventivă în lipsă pentru Mario Iorgulescu, acuzat că a provocat un accident rutier în care și-a… Mai mult

Stiri

Prima alianță electorală locală: PSD, ALDE și Pro România, candidați unici în întreg județul Bistrița

Razvan Diaconu

PSD, Pro România și ALDE vor merge împreună în alegerile locale de la nivelul județului Bistrița Năsăud, a anunțat luni președintele PSD Bistrița, Radu Moldovan… Mai mult

Stiri

Cercetare disciplinară 2020: Tot ce trebuie să știe angajatorii despre procedură și rigorile sale

AVOCATNET

Exceptând avertismentul scris, orice sancțiune disciplinară aplicată salariatului trebuie să fie precedată de o cercetare disciplinară, potrivit Codului muncii. Există reguli în privința cercetării ce… Mai mult