Fan Courier are cea mai mare cotă (23%) pe piața serviciilor poștale din România, care s-a ridicat la venituri de 3,04 miliarde de lei în 2019, obținute din 561 de milioane de trimiteri.
Urmează CN Poșta Română cu 22% și Urgent Cargus cu 12% din veniturile totale, potrivit raportului Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Restul de 44% din veniturile poștale este acoperit de ceilalți 470 de furnizori. Piața serviciilor poștale din România a suferit o ușoară contracție anul trecut, cu 2,6%. Trei sferturi din venituri (2,25 de miliarde de lei) au fost încasate din traficul intern.
În ierarhia volumelor de trafic poștal din România, CN Poșta Română are majoritatea trimiterilor poștale (51% din total), urmată de Pink Post cu 19% și Fan Courier cu 9%, ceea ce relevă în ce măsură sunt orientați marii operatori către segmentele de piață de tip retail.
Investițiile totale s-au ridicat la 222 milioane de lei fără TVA, adică de 7,3% din totalul veniturilor, din care 141 milioane de lei (64%) au fost investiții corporale.
La Poșta Română sunt angajați cei mai mulți salariați din domeniu (68%), care au fost în număr de 36.300, anul trecut, din care 73% sunt implicați în livrarea de colete.
Traficul de colete a crescut cu 27% până la 146 de milioane de trimiteri și a adus venituri de peste 2,2 miliarde de lei, însemnând un venit mediu de peste 15,5 lei/colet (13,1 lei pentru un colet intern, trimis pe teritoriul României).
Venitul mediu pentru un colet internațional trimis din România către alte țări a fost de peste 8 ori mai mare, de 105 lei.
Coletele interne au fost livrate în medie în 1,4 zile de la intrarea în rețelele poștale, iar 78% dintre acestea au fost livrate în ziua imediat următoare.
Trimiterile de corespondență și imprimatele au generat doar 22% din veniturile pieței, deși au o pondere de 65% din totalul traficului poștal din România. Au un venit mediu de numai 1,8 lei pentru o trimitere.
În 2019, prin serviciul universal au fost distribuite 27,7 milioane taloane de plată a drepturilor de protecție socială și documente de informare întocmite de Casa Națională de Pensii Publice.
Serviciul universal a contribuit astfel cu 34% la realizarea traficului poștal și cu 19% la realizarea veniturilor.
Numărul reclamaţiilor primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 12% , până la 627.000, din care 17% (105.000) aau fost considwerate întemeiate. Despăgubirile acordate s-au ridicat la o valoare totală de 14,3 milioane de lei, în creştere cu 6%.