28 aprilie, 2020

Guvernul a anunțat marți că rezultatele unei acțiuni de control la Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” S.A. au fost trimise DNA pentru ”informare și valorificare”.

Acțiunea de control a vizat perioada 01.01.2017-31.12.2019 și, transmite guvernul, a avut ca obiective verificarea și evaluarea modului de respectare a prevederilor legale și a normelor interne privind organizarea și funcționarea societății, a prevederilor legale ce reglementează guvernanța corporativă și a celor ce asigură cadrul normativ incident atribuirii, încheierii și derulării contractelor de achiziții sectoriale.

A fost verificat modul în care au fost realizate programele anuale de investiții, precum și de respectarea prevederilor legale cu privire la constituirea și realizarea veniturilor și angajarea, respectiv efectuarea cheltuielilor.

(Descărcați AICI sinteza Raportului de control)


Potrivit sintezei de Raport publicată de guvern:

  • Administrarea CFR Călători s-a realizat în lipsa unor indicatori-cheie de performanță integrați contractului de mandat încheiat cu membrii CA, fără stabilirea unor obiective și criterii de performanță, respectiv în lipsa unor instrumente de evaluare a eficienței activității administratorilor și de măsurare a performanței acestora, asumate de ambele părți ale contractului de mandat
  • În ceea ce privește materialul rulant motor, din cele peste 1.000 unități motoare conținute în parcul inventar al societății, activitatea de transport feroviar a CFR Călători este asigurată prin intermediul a aproximativ 460 de unități motoare
  • În anul 2017, CFR Călători nu a realizat/finalizat niciun proiect de investiții ce a avut ca obiect modernizarea sau achiziția materialului rulant, iar în perioada 2018-2019 unele dintre proiectele de investiții în acest domeniu au fost realizate parțial sau nu au fost realizate.
  • Contractul de mandat al unuia dintre administratori provizorii, numit în luna iunie 2015 printr-o hotărârea a Adunării Generale a Acționarilor („AGA”), în lipsa unei selecții realizate potrivit normelor legale incidente a încetat de drept după 4 ani. În condițiile în care mandatul acestuia nu a fost reînnoit, s-a constatat faptul că administratorul, ulterior datei de încetare a mandatului, a participat în cadrul CA, în mod direct, la adoptarea unui număr de șapte decizii, iar prin împuternicit, la adoptarea unui număr de patru decizii.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: