fbpx

La obiect

România importă aproape jumătate din resursele energetice primare de care are nevoie. Deficitul de gaze crește cel mai mult

Importurile de resurse energetice primare, de aproape 8,845 milioane de tone echivalent petrol (tep), au acoperit aproape 45% din totalul resurselor de energie primară consumate… Mai mult

13.09.2021

La obiect

Creșterea puterii de cumpărare aterizează – Educația a coborât spre minus15%

Câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2021 a fost de 5.780 lei, cu 1 (un) leu mai mult față de luna precedentă, potrivit datelor… Mai mult

12.09.2021

La obiect

Deficitul comercial se întoarce peste pragul de 2 mld. euro/lună. Plusul din sectorul auto se topește

Deficitul comercial al României a depășit din nou pragul de 2 miliarde euro pe lună în iulie 2021, potrivit datelor comunicate de INS. Minusul consemnat… Mai mult

09.09.2021

La obiect

Economiștii: Criza politică potențează cauzele deprecierii leului, pe fondul dezechilibrelor financiare acumulate ale României

Leul este singura monedă din Europa Centrală și de Est care s-a depreciat de la începutul anului, pe când piețele nu luau în calcul criza… Mai mult

08.09.2021

Doar 63% din elevi au participat la cursurile online – evaluare UNICEF a învățământului din România în timpul epidemiei

de Mariana Bechir , 29.4.2020

La nivel național, 91% din elevi și peste 91% din cadrele didactice au acces la un dispozitiv IT, conform studiului “Evaluarea rapidă a situației copiilor și familiilor, cu accent pe categoriile vulnerabile, în contextul epidemiei de Covid-19”.

Studiul a fost realizat de UNICEF România în parteneriat cu Asociația HoltIs, Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună, Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională Step by Step, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți.

Autorii atrag însă atenția că procentele atât de ridicate pot fi explicate și prin faptul că datele au fost colectate de la copii, părinți și profesori care au acces la mediul online și a favorizat, astfel, completarea chestionarelor de către respondenții cu acces la astfel de resurse.

Cei mai afectați copii de lipsa dispozitivelor sunt cei din mediul rural, din familii care întâmpină dificultăți financiare, precum și cei din comunități în care accesul la internet este deficitar.

Statistici privind cursurile în timpul epidemiei:

  • chiar dacă 91% au declarat că au acces la internet, doar 63% dintre elevi au declarat că au participat la cursuri online
  • majoritatea cursurilor au fost organizate la materiile matematică, limba română, limbi străine
  • 74% dintre respondenți au declarat că au organizat cursuri online cu elevii
  • nu au putut fi organizate cursuri la fizică și tehnologie (în cazul școlilor profesionale sau liceelor tehnologice)

Principalele motive pentru care elevii spun că nu au participat la cursuri online:

  • neorganizarea acestora de către cadrele didactice (50 %)
  • dificultăți în utilizarea platformei online (13%)
  • lipsa accesului la internet (10%)
  • lipsa de atractivitate a cursurilor online (8%)
  • implicarea elevilor din mediul rural în muncile casnice
  • imposibilitatea accesării anumitor resurse online.

Ce spun cadrele didactice:

  • au nevoie să-și îmbunătățească acele competențele digitale necesare pentru a putea produce conținut online și a organiza cursurile
  • au acces redus la resurse educaționale digitale.

În România, școlile s-au închis pe 12 martie 2020, iar perioada foarte scurtă de adaptare la predarea online a presupus un transfer rapid și, în unele situații, confuz pentru cele mai multe cadre didactice, părinți și copii, cu diferențe între comunități și categorii de populație privind accesul unitar la portalurile digitale de învățare, menționează raportul.

Deși văzută ca o soluție, educația la distanță/online nu poate suplini pe termen lung dezvoltarea unor competențe digitale pentru copii care au și rolul de competențe transversale, ce depășesc spațiul actului educațional, mai apreciază autorii.

Prioritățile:

  • asigurarea de echipamente pentru copii (50% dintre cadrele didactice consultate au declarat acest lucru).
  • materiale didactice pentru profesori, pentru a face cursurile online mai atractive (34% dintre cadrele didactice consultate au spus acest lucru)
  • susținerea cadrelor didactice/ a școlii cu echipamente, astfel încât să-și poată desfășura cursurile online (23 % dintre cadrele didactice consultate au spus asta)
  • pe termen lung, este necesară dezvoltarea unui plan național unitar de implementare a învățării online și a unor resurse educaționale adecvate diferitelor cicluri educaționale care să răspundă noilor curricule și să fie accesibile cadrelor didactice.

Accentuarea inegalităților:

  • transferul modalităților de predare în special în mediul online adâncesc inegalitățile de acces la educație al copiilor din familii defavorizate, care nu reușesc să asigure nici necesarul de echipamente tehnologice, nici nu au acces la internet sau dacă au acesta este precar. Educația online poate suplini doar într-o oarecare măsură nevoile copiilor care nu au acces la aceste servicii.
  • inegalitățile se adâncesc și din cauza altor factori: sunt avantajați cei care au părinți și profesori cu abilități digitale. Exemplu: copiii din familiile sărace care nu au acces la echipamente performante sau ai căror părinți nu cunosc etapele de conectare la platformele online de predare pentru ași susține copiii, neavând astfel posibilitatea să-i ajute pe aceștia.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.4.2020

Un raspuns

  1. Emilia Dragne
    30.4.2020, 9:33 am

    Titlul ar fi trebuit sa fie “Incredibil, peste 60% din elevi au participat la cursurile online”. Acum 3-4 luni nici nu se gandea lumea la scoala online, decat pe ici pe colo, pe la privati, ceva cursuri de IT si mai era ceva comunicare via email. Din pacate, au fost f putine cursuri. Ma intreb cate cursuri au utilizat la maxim ceea ce ofera tehnologia online. Pariul meu e ca multe lectii au fost la fel de plictisitoare ca cele din clase si stiu elevi care au simulat doar participarea (pur si simplu si-au oprit sonorul). Inceputul a fost insa bun, un experiment interesant si nu trebuie oprit. As sugera lectii online si pt profesori, asigurarea unor medii online standard de catre Min Invatamantului (poate arunca un ochi la altii, Finlanda, SUA, UK etc) si a unor ghiduri.

Lăsați un comentariu


Stiri

Ludovic Orban anunță că își depune luni demisia din funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor

Vladimir Ionescu

Ludovic Orban a anunţat că îşi va depune luni demisia din funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor, după ce a fost învins de premierul Florin… Mai mult

Europa

Criza diplomatică dintre China şi Canada s-a încheiat după eliberarea şefei Huawei

Vladimir Ionescu

Criza diplomatică dintre China şi Canada, survenită după ce cea dintâi a deţinut doi cetăţeni canadieni drept răspuns la arestarea directoarei financiare a Huawei de… Mai mult

Stiri

Cristian Ghinea confirmă că va participa, alături de Florin Cîțu, la reuniunea cu preşedintele Comisiei Europene

Vladimir Ionescu

Fostul ministru al Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea (USR PLUS), anunţă că va participa luni la întâlnirea cu preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der… Mai mult

Stiri

Aripa Florin Cîțu preia conducerea PNL

Razvan Diaconu

  Florin Cîţu este câştigătorul alegerilor interne din PNL, reuşind să-şi asigure 2.878 de voturi, echivalentul a 60,2% din voturile valabil exprimate. Ludovic Orban a… Mai mult

Stiri

USR PLUS insistă: exclus să revenim la guvernare cu Florin Cîţu premier

Razvan Diaconu

USR PLUS şi-a reiterat sâmbătă poziţia luată printr-o decizie unanimă şi anume că nu poate reveni la guvernare cu Florin Cîţu premier. “Această decizie nu… Mai mult

Europa

Angela Merkel – un ultim apel pentru susţinerea candidatului CDU Armin Laschet

Iulian Soare

Angela Merkel a lansat sâmbătă un apel pentru a-l vota pe conservatorul Armin Laschet, în numele “viitorului” Germaniei, în ultimul său miting din ajunul unor… Mai mult

Stiri

Noapte “de foc” la spitalul de boli infecţioase din Iaşi cu pacienți Covid

Razvan Diaconu

Noaptea de vineri spre sâmbătă a fost una “de foc” la Spitalul de Boli Infecţioase “Sf. Parascheva” din Iaşi, a declarat managerul instituţiei, dr. Florin… Mai mult