luni

25 martie, 2024

6 martie, 2016

eleviMinistrul Educației, Adrian Curaj, a cerut Institutului de Științe ale Educației o diagnoză a sistemului de învățământ românesc, după ce s-au anunțat rezultatele simulării Evaluării Naționale – doar 44% dintre elevi au luat note peste 5. 

„Simulările evaluării naționale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze (…) O diagnoză riguroasă, pe care am cerut-o Institutului de Științe ale Educației, ne va ajuta să identificăm măsuri concrete care să țintească problemele evidențiate”, a scris ministrul Curaj, sâmbătă, pe Facebook.

Rezultatele simulării Evaluării Naționale:

  • La nivel național, 73.342 de elevi (44,05%) au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale.
  • Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10.
  • În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă – 90,20%) la matematică.
  • La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obțină note peste 5.
  • Cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală – 60,57% (rată prezenţă – 90,10%), urmată de Brăila – 58,50% (rată prezenţă – 76,61%) şi Cluj – 55,33% (rată prezenţă – 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat, pe un fond de prezenţă de aproximativ 90%, în judeţele Vaslui – 31,22%, Tulcea – 32,67%, și Călăraşi – 33,47%.
  • Din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 166.498 de elevi au participat la toate probele.

Măsuri stabilite de Ministerul Educației după anunțarea rezultatelor:

  • Realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli;
  • Analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, la simularea evaluării naţionale;
  • Elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar;
  • Analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale;
  • Implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs;
  • Personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale;
  • Efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.
  • Inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări  aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: