luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

9 iulie, 2018

În primii 100 de exportatori ai României sunt 4 companii cu capital majoritar românesc, din care 2 cu capital privat integral românesc, iar una în insolvență.

Pe baza ultimelor date oficiale statistice, Inițiativa pentru Competitivitate (INACO) a dat publicității Top 100 exportatori ai României.

Companiile cu capital majoritar românesc care au intrat în ultima ediție a Top 100 sunt:

  • ROMPETROL RAFINARE SA – activă în industria prelucrării țițeiului în Constanța (locul 3)
  • ARAMIS INVEST SRL – producătorul de mobilă din Maramureș (locul 51
  • OLTCHIM SA – vâlcenii care fabrică alte produse chimice organice, acum în insolvență (locul 73)
  • COMPA SA – sibieni activi în fabricarea altor piese și accesorii pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule (locul 92)
”Podiumul” Top 100. Click pentru mărire

Primele 21 de companii din Top 100 exportatori au afaceri în domeniile automotive sau energie.

De precizat: Anul trecut, în topul primelor 100 de companii exportatoare se situau 7 firme cu capital majoritar românesc, din care 5 companii aveau capital integral românesc.

Aşadar, pe lângă dezechilibrul balanţei comerciale, care după datele INS pe primele 4 luni din 2018 a crescut la 3,7 miliarde de euro, se accentuează şi dezechilibrul ponderii afacerilor româneşti în exporturi.

Președintele INACO, Andreea Paul, consideră că fiecare antreprenor trebuie întrebat ce nevoi particulare are pentru a-și dezvolta exporturile.


”Trebuie o schimbare de mentalitate. Așa procedează austriecii: își sună și susțin antreprenorii fără să le ceară mită. Le facilitează exporturile și internationalizarea cu surse financiare și logistice strategice cheie. Noi avem acum mai mulți bugetari prevăzuți în ordonanța de anul trecut pentru crearea agențiilor regionale pentru promovarea exporturilor (230 de posturi) decât firme exportatoare în topul primelor 1.000 de companii exportatoare (188). O mega-anomalie: avem sinecuri, nu exportatori!

La toate acestea, repet ceea ce spuneam încă de anul trecut: trebuie să facem lobby pentru România, programat inteligent strategic şi tactic pentru perioade mari de timp, pe domenii economice strategice. Lobby guvernamental şi privat, politic şi civic, făcut pentru afacerile româneşti capabile să se internaţionalizeze, care vor trebui să fie sprijinite administrativ şi fiscal, care vor trebui să fie susţinute tehnic şi financiar de toate instituţiile statului român, spre binele tuturor.” afirmă Andreea Paul.

Președintele INACO mai afirmă: ” Acţiunile statului român, care ar trebui să fie şi el extrem de interesat de „importul de valută” de pe pieţe externe, ar trebui orientate spre susţinerea şi valorificarea de oportunităţi pentru extinderea afacerilor româneşti pe pieţele străine şi spre stimularea investiţiilor noastre în străinătate.

În realitate, nici măcar micul Program al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat pentru stimularea internaționalizării afacerilor nu a fost pornit și iată-ne în a doua jumătate a anului 2018.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Etapele Programului de Promovare Economică a României propus de INACO tot anul trecut ar trebui să înceapă cu operaţionalizarea celor nouă Agenţii regionale de Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului, prin introducerea obligatorie de indicatori de eficienţă pentru activitatea celor aproximativ 230 de posturi bugetare.”

În sprijinul antreprenorilor români, INACO publică, lunar, Ghidul surselor de finanțare pentru dezvoltarea și internaționalizarea companiilor românești, cu acces gratuit. Următoarul ghid apare săptămâna aceasta.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: