Ministerul Educaţiei a găsit soluţia tehnică pentru ca, în cazul în care există diferenţe de notare la grile, la evaluarea naţională, platforma de evaluare digitalizată să semnaleze acest lucru evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective.
”Procesul de digitalizare trebuie să continue şi facem totul pentru a-l îmbunătăţi”, a declarat ministrul Educaţiei, Ligia Deca, citată de News.ro.
”Am găsit soluţia tehnică pentru ca, în cazul în care există diferenţe de notare la grile, la evaluarea naţională, platforma de evaluare digitalizată să semnaleze asta evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective şi a remedia”, a scris duminică pe Facebook Ligia Deca.
Ministrul Educaţiei precizează că, ”pentru o evaluare cât mai uniformă, în fiecare zi în care se vor susţine probe scrise, colegii de la Ministerul Educaţiei vor face şedinţe de instruire cu evaluatorii de la examenele naţionale, folosindu-se baremul specific fiecărei probe!”.
Ce înseamnă evaluarea digitalizată:
- Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite şi instalate în fiecare centru de examen.
- Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârşitul probei scrise, în prezenţa candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenţi.
- Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidaţi/profesorii asistenţi.
- Ulterior, lucrările sunt repartizate automat şi aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflaţi în alt judeţ decât judeţul din care provin candidaţii.
- Transmiterea, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct.
Avantajele acestei evaluări – costurile reduse, acuratețe ridicată și posibilitatea unor analize mai complexe a rezultatelor
Decizia de a generaliza evaluarea digitalizată este fundamentată pe beneficiile confirmate odată cu pilotarea din județele Călărași și Dâmbovița, precizează un comunicat Ministerului Educației:
- anularea costurilor pentru transportul lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării;
- eliminarea birocraţiei (borderourile individuale de notare, precum şi cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
- reducerea timpului de lucru destinat evaluării;
- transmiterea, în mod automat şi aleatoriu, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct;
- scăderea riscului erorii umane în privinţa: calcului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afişării rezultatelor;
- posibilitatea realizării unor analize complexe a rezultatelor examenelor, pe itemi, categorii de elevi sau şcoli, pentru a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.
****