vineri

29 martie, 2024

3 martie, 2021

Ministerul Transporturilor cere aprobarea Guvernului pentru a face „o analiză preliminară  a opțiunilor de dezvoltare” a Aeroportului Internațional Henri Coandă București, cu sprijinul International Finance Corporation (IFC), divizia de investiții a Grupului Băncii Mondiale.

Analiza ar urma să se realizeze și cu sprijinul Facilității Globale de Infrastructură (GIF), „fără implicații financiare pentru Guvernul României”, spune un memorandum înaintat guvernului de către Ministerul Transporturilor.

Poziție geostrategică insuficient valorificată


Ministerul Transporturilor afirmă că potențialul de dezvoltare a Aeroportului de la Otopeni „nu a fost pe deplin valorificat, țările învecinate reușind să atingă rate de creștere superioare în ceea ce privește capacitatea de a deservi traficul internațional, în special pe segmentul mediu și lung curier”.

Documentul susține că „poziția geostrategică a României conferă un potențial ridicat pentru dezvoltarea unui nod aerian intercontinental, municipiul București având șansa de a reprezenta principală poartă aeriană din estul Uniunii Europene”.

„România este una dintre cele mai importante piețe de transport aerian internațional din regiune, înregistrând, între 2011 și 2019, o rată medie anuală de creștere de aproximativ 8 %, surclasând astfel creșterile înregistrate de alte piețe mature din vestul Europei”, mai spune documentul citat.


Compania Națională Aeroporturi București a anunțat acum două săptămâni că a fost finalizată modernizarea Pistei 2 a Aeroportului „Henri Coandă” și că mai este necesară actualizarea strategiei de dezvoltare a aeroportului, pusă pe hârtie în urmă cu 13 ani și care presupune inclusiv construirea de la zero a unui nou terminal.

(Citiți și: „În sfârșit: Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni poate primi aeronave de orice mărime. Ce urmează”)

La rândul ei, „pista de aterizare/decolare 1 și căile de rulare aferente necesită investiții majore în vederea modernizării pentru a deveni conforme cu Regulamentul Comisiei Europene nr.139/2014 în ceea ce privește cerințele tehnice minime de operare pe aerodromuri”.

Aeroportul „Henri Coandă” (AIHCB) se confruntă cu dificultăți în „gestionarea fluxurilor de pasageri la orele de vârf. Totodată, nivelul calitativ al serviciilor furnizate pasagerilor și companiilor aeriene necesită optimizare, în contextul în care ultima extindere a terminalului existent al AIHCB a avut loc in anul 2012”, amintește Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: