17 ianuarie, 2020

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al şaptelea an consecutiv un record în Europa (564.854 unități, + 10,4%), mai ales pe seama performanţelor Duster şi Sandero, a anunțat, Renault vineri.

În schimb, vânzările întregului grup au scăzut cu 3,4%, până la 3,753 milioane vehicule, după ce în 2018 înregistraseră de asemenea un record de 3,884 milioane vehicule vândute.

Scăderea vânzărilor a fost pronunţată în China, cu 17,2%, ca și în Iran , Argentina şi Turcia (- 183.000 unităţi). Piaţa auto globală a scăzut cu 4,8%, unde Renault îşi menţine o cotă de 4,25%, potrivit comunicatului citat.


Marca Dacia a contribuit la creșterea cu 1,3% a vânzărilor Reanault în Europa, piața principală a Renault . În Rusia, a doua mare piaţă naţională după Franţa, Renault graţie filialei Lada a reuşit să crească pe o piaţă în scădere, consolidându-şi poziţia de lider cu aproape 509.000 vehicule vândute.

„În 2020, vom beneficia de vânzările pe întregul an ale modelelor noastre de succes Noul Clio şi Noul Captur, precum şi de accelerarea ofensivei noastre electrice şi hibride, mai ales prin Noul ZOE, Twingo Z.E.şi E-Tech”, a declarat Olivier Murguet, directorul comercial al grupului.

Renault a vândut anul trecut 72.165 de vehicule în România, unde controlează 37,6% din piaţă. România este a 13 cea mai importantă piață a grupului.

Grupul rival PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Vauxhall) a înregistrat o scădere a vânzărilor de 10%, până la 3,49 milioane unităţi.


 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: