sâmbătă

20 aprilie, 2024

20 februarie, 2018

ANAF nu și-a îndeplinit în 2016 obligația de a întocmi și prezenta situațiile financiare pentru activitatea proprie pe baza inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, potrivit Raportului 2016 al Curții de Conturi.

Documentul menționează și starea critică a infrastructurii IT, stare provocată de diminuarea cheltuielilor de capital după 2013.

„Pentru bugetul pe anul 2016, ANAF a fundamentat necesarul de credite destinate cheltuielilor de capital la un nivel iniţial de 118,94 milioane lei, dar prin rectificare bugetară a fost retrasă suma de 83,967 milioane de lei, creditele bugetare definitive destinate investiţiilor, în sumă de 34,979 milioane lei, înregistrând un nivel al execuţiei bugetare, prin plăţile efectuate, în sumă de numai 11,998 milioane lei, de numai 34,3%.


Diminuarea cheltuielilor de capital din ultimii ani a afectat în mod special infrastructura IT a ANAF, starea actuală fiind critică. ANAF deţine o infrastructură IT şi de comunicaţii învechită şi neperformantă, pentru care nu s-au mai efectuat investiţii semnificative din anul 2013″, se arată în Raport.

Curtea de Conturi are rezerve asupra imaginii fidele a situațiilor financiare ale ANAF

Raportul menționează erori în situațiile financiare ale Agenției care, potrivit reglementărilor, iniţiază şi desfăşoară acţiuni legale în cazul neconformării contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată.

Constatările consilierilor care au efectuat auditul la ANAF:

  • în anul 2016, ANAF nu a inițiat operațiunile de inventariere, iar, în anul 2015, rezultatele inventarierii nu au fost înregistrate în evidența contabilă, acestea indicând minusuri de 56.018 mii lei
  • efectul, respectiv consecința economico-financiară a abaterii de la legalitate și regularitate, constă în faptul că situațiile financiare, consolidate la nivelul MFP, întocmite la data de 31.12.2015, respectiv 31.12.2016, conțin erori necorectate, existând rezerve asupra imaginii fidele a situațiilor financiare.

Raportul conține și o opinie contrară, potrivit căreia:

  • denaturările sunt semnificative prin context
  • situațiile financiare sunt tratate cu rezervă atâta timp cât inventarierea generala anuală nu s-a realizat, iar rezultatele inventarierii anterioare nu s-au înregistrat în evidența contabilă.

Cheltuieli inutile cu transmiterea prin poștă a obligațiilor fiscale 


Documetnul Curții de Conturi conține și o mențiune referitoare la cheltuielile făcute pentru trimiterea prin Poșta Română a obligațiilor fiscale ale contribuabilor.

Este oferit exemplul unității de la Râmnicu Vâlcea, unde s-a constatat că în anul 2016 au fost distruse  4.394.760 de scrisori recomandate cu AR (plicuri), primite retur, din care:

  • 11.557 de plicuri aveau adresa incompletă
  • în cazul a 456.550 de plicuri, destinatarul s-a mutat de la adresă
  • 134.450 de plicuri au avut mențiunea „necunoscut”
  • 83.013 plicuri au fost returnate din „alte motive”.

O serie de plicuri primite retur aveau ca destinatari diverse entități publice ca: tribunale, judecătorii, parchete de pe lângă judecătorii și tribunale, curți de apel, spitale, licee, școli, grădinițe, agenții, oficii, primării, unități militare, prefecturi, consilii județene.

„Pentru aceste 685.570 de plicuri primite retur și, ulterior, distruse, ANAF a achitat CN Poșta Română SA suma de 2.221 mii lei, cheltuială care nu și-a atins scopul”, menționează Raportul pe 2016 al Curții de Conturi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: