vineri

19 iulie, 2024

9 iulie, 2024

Toate cursele TAROM programate marţi au decolat de pe Aeroportul ”Henri Coandă”, după ce personalul navigant și conducerea companiei au încheiat un acord ce a dus la închiderea protestului inedit declanșat luni dimineața. Așadar, marți dimineața, toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor, informează operatorul aerian naţional.

Reamintim că luni, zeci de curse au fost anulate din cauza ”indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului”, care au semnat declaraţii individuale de inapt pentru zbor. S-au declarat „inapţi de zbor” până la 30 de piloţi din aproape 150 de piloţi ai companiei, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Acordul conține măsuri salariale ce vor fi negociate în cadrul contractului colectiv de muncă

„Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanţii personalului navigant, în urma situaţiei de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, şi anunţă încheierea unui acord pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal. În dimineaţa zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor”, se arată într-un comunicat al companiei.


În cadrul întâlnirii de lucru comune s-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială invocate de personalul navigant, urmând ca măsurile să fie negociate în cadrul Contractului Individual de Muncă cu membrii echipei.

Compania trebuie să le plătească despăgubiri pasagerilor afectați – 2,5 mil. euro, conform estimării unui sindicat

„În urma situaţiei întâmpinate luni, 8 iulie, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, compania TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie. Compania a oferit alternative pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări, iar echipa de asistenţă este în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile”, mai arată compania.

Potrivit unui comunicat al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR), compania înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, pe perioada protestului de luni al piloţilor, acesta fiind un semnal de alarmă împotriva condiţiilor actuale de muncă şi managementului deficitar din companie.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că Tarom va trebui să despăgubească pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în cursul zilei de luni.


****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: