Auchan România susține și promovează sustenabilitatea și grija față de mediul înconjurător, aceste valori făcând parte din ADN-ul companiei, desfășurând constant acțiuni de conștientizare și oferind soluții concrete pentru clienți, în vederea susținerii unui consum responsabil. Retailerul a realizat de-a lungul timpului o serie de proiecte de mediu, de reciclare, eliminare a plasticului și economie circulară, pe întreg lanțul valoric, prin care își propune să contribuie la un viitor mai bun și mai sustenabil.
Una dintre acțiunile născute din grija pentru mediu este Proiectul de Colectare și reciclare a Uleiului Uzat, un demers prin care Auchan invită consumatorii casnici să aducă în hipermarketurile sale uleiul alimentar folosit în propriile gospodării, evitând aruncarea acestuia în locuri nepotrivite. În felul acesta, se elimină efectele dăunătoare pe care uleiul le are asupra solului și apelor, precum și apariția unor costuri suplimentare pentru întreținerea și curățarea stațiilor de epurare. Prin această inițiativă, demarată în octombrie 2019, compania a colectat și transmis spre reciclare peste 307.000 de litri de ulei, responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil. Auchan, împreună cu partenerii săi, au extins programul de reciclare a uleiului uzat pe termen nelimitat, astfel încât toate cele 33 de hipermarketuri, supermarketurile Auchan din Liberty București și din Turda, precum și magazinul MyAuchan Alexandriei au devenit puncte de colectare.
O altă inițiativă de reciclare demarată de Auchan este campania ,,Și mama reciclează”, lansată împreună cu Can Pack Recycling și Asociația Alucro. Scopul proiectului este de a încuraja clienții să recicleze dozele de aluminiu. Campania se derulează încă din 2016, iar până în prezent s-au reciclat peste 5,9 milioane de doze. De asemenea, Auchan a desfășurat și ,,#Nuepreatarziu reciclează cu Auchan“, o campanie de reciclare și colectare a tigăilor din aluminiu realizată în parteneriat cu Tefal, prin care consumatorii au adus în magazine tigăile vechi și au primit în schimb vouchere cu o reducere de 50% pentru produse noi.
În 2021, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Auchan a organizat un târg de brazi naturali, proveniți din pepiniere gestionate în mod sustenabil, și a demarat o campanie de colectare și reciclare a acestora, cu scopul de a încuraja un consum responsabil și reciclarea tuturor materialelor, în special lemn. Compania a încurajat clienții să se implice activ în acțiunea cu rol în protejarea mediului, returnând brazii uscați după sărbători, indiferent de unde au fost achiziționați, pentru a fi transformați în produse prietenoase cu natura, precum compost sau peleți.
Susținător al economiei circulare, Auchan s-a implicat și în acest segment și a creat Proiectul de Colectare și reciclare a Textilelor, inițiativă prin care a amplasat în exteriorul hipermarketurilor sale containere speciale unde pot fi donate produse textile aflate în stare bună. Astfel, în perioada 2020-2021 au fost colectate 56 de tone de articole vestimentare pentru reciclare sau pentru donare în vederea sprijinului familiilor defavorizate.
Din aceeași categorie face parte și proiectul „O nouă viață by Auchan”, un proiect unic pe piața locală de retail prin care compania își completează colecțiile vestimentare din oferta magazinului cu o vastă selecție de haine purtate, în stare perfectă de comercializare, prin intermediul unui parteneriat cu lanțuri locale de magazine de modă. Shop-in-shop-urile „O nouă viață” sunt în prezent disponibile în 12 dintre hipermarketurile Auchan, inițiativa reprezentând un pas important în continuarea acțiunilor de reducere a amprentei de carbon, prin extinderea perioadei de utilizare a produselor. De asemenea, prin această inițiativă modelul de business pe segmentul de textile este abordat la 360 de grade, având deja o atenție crescută asupra producției sustenabile – prin consumul redus de apă, materiale de bumbac bio; a colectării și reciclării textilelor – prin proiectul menționat mai sus și desigur, prin introducerea proiectului “O nouă viață by Auchan” care susține un consum responsabil, închizând astfel bucla.
De curând, Auchan a inițiat un parteneriat strategic cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, pentru încurajarea colectării separate a deșeurilor. Campania, implementată de organizația non-profit Viitor Plus, invită consumatorii să colecteze ambalaje de plastic de tip PET în spațiile de colectare special amenajate în hipermarketurile și supermarketurile Auchan din toată țara și urmărește creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța colectării separate în rândul consumatorilor marcând, astfel, startul unui parteneriat strategic pentru protejarea mediului. Campania PETcolectezi și câștigi are loc între 19 ianuarie – 18 mai 2022, iar participanții pot câștiga lunar unul dintre cele 15 vouchere de cumpărături la Auchan, în valoare de 100 lei fiecare. La finalul campaniei, primii trei participanți care au colectat cele mai multe PET-uri vor primi câte un coș cu produse marca Auchan, în valoare de 500 lei fiecare.
În completarea acțiunilor sustenabile și de responsabilitate socială, și sortimentele de produse Auchan vin în sprijinirea misiunii de a contribui la un viitor mai bun, astfel încât clienții pot găsi la raft produse de papetărie din plastic reciclat sau hârtie reciclată, jucării și decorațiuni din lemn certificat FSC, dar și o gamă variată de alimente cu certificare bio/eco și cu proteină vegetală.
În 2020, Auchan a reciclat 13.000 de tone de deșeuri la nivel de magazine și a aderat la Pactul European pentru Plastic, plasând reducerea materialelor plastice ca prioritate în cadrul transformării ambalajelor marcă proprie, dar și pe întreg lanțul de valori. În perioada ce urmează, Auchan își propune ca 100% dintre ambalajele produselor marcă proprie să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile și să integreze cel puțin 30% plastic reciclat, până în 2025. Întrucât problema poluării cu plastic este prezentă de la producție până la distribuție, Auchan acționează pe mai multe paliere de sustenabilitate, pentru a-și putea îndeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în ceea ce privește echipamentele frigorifice, creșterea consumului de energie regenerabilă, optimizarea procesului de transport al bunurilor, controlul lanțului de viață al produselor.