miercuri

17 aprilie, 2024

25 mai, 2016

proteste franta sindicate rafinariiFranța a început să consume combustibili din rezervele de stat din cauza sindicaliștilor care blochează de câteva zile rafinăriile. În ultimele două zile au fost scoase din rezervele strategice cantități echivalente consumului zilnic obișnuit, însă cererea crește continuu.

„De două zile, în condiţiile în care au existat probleme de funcţionare a rafinăriilor, blocaje ale depozitelor, după consultările cu puterile publice am început să utilizăm stocurile de rezervă (…) În fiecare zi am scos echivalentul consumului zilnic. Deci, în cel mai rău caz, dacă situaţia se menţine tensionată, vom putea să facem acest lucru timp de trei luni”, a declarat președintele Uniunii franceze a uniunilor petroliere (UFIP), Francis Duseux.

Îngrijorați că situația s-ar putea lungi neașteptat, francezii au început să-și facă rezerve, astfel încât consumul s-a triplat, iar în unele zone a crescut chiar și de cinci ori.


Pentru a deschide accesul la rafinări și depozite, autoritățile au trimis forțele de ordine, care au intervenit chiar cu tunurile de apă și gaze lacrimogene.

criza carburanti frantaMiercuri dimineața, șase din cele opt rafinării din Franța aveau probleme din cauza protestatarilor care au blocat accesul spre acestea.

Din cele 12.000 de benzinării, aproape un sfert nu mai aveau sau erau pe cale să rămână fără combustibili.

În centrul conflictului apărut între sindicate și guvernare, din cauza modificărilor legislației muncii, se află puternica federație CGT, care îi reproșează președintelui Francois Hollande că și-a trădat rădăcinele socialiste din momentul în care a ajuns la putere.


Cu aproximativ 700.000 de membri, CGT i-a declarat război deschis șefului statului imediat după ce au apărut primele elemente ale reformei din domeniul legislației muncii.

Mișcările CGT au devenit tot mai agresive după ce sindicate mai reformiste, precum CFDT, au renunțat să mai atace schimbările legislative după ce au obținut câteva concesii din partea guvernanților.

Pentru a da forță protestelor, CGT a apelat la vechile metode de luptă sindicală specifice Franței – blocade, greve etc.

“Suntem într-o țară în care aceste tactici sunt relativ obișnuite. Ele sunt parte a culturii protestelor și sunt acceptate de opinia publică”, a explicat Stephane Sirot, istoric, pentru The Local.

Deocamdată, chiar dacă pentru a-și face plinul la autoturism trebuie să stea ore întregi la coadă, 61% din populație consideră că responsabilă de această situație este puterea, arată un sondaj dat publicității miercuri.

Ce urmează

Situația s-ar putea înrăutăți teribil dacă acestor proteste li se vor alătura și lucrătorii din principalele două porturi: Marseille și Le Havre.

Prin terminalul petrolier din Le Havre trec 40% din importurile franceze, iar o eventuală încetare a lucrului va face ca în cinci sau șase zile să nu mai fie carburant pe aeroporturile pariziene, a avertizat primarul acestei localități, Edouard Philippe.

Sindicatele din aviația civilă amenință cu grevă în perioada 3-5 iunie, iar angajații de la metrou și căile ferate discută și ei o astfel de posibilitate.

Joi, 15% din zborurile de pe aeroportul parizian Orly urmează să fie anulate.

Peste toate, Franța urmează să primească aproape 7 milioane de turiști care vor veni începând cu 10 iunie, când va începe Campionatul European de Fotbal 2016.

Noua legislație a muncii a fost adoptată luna aceasta prin asumarea răspunderii, după ce Guvernul nu a reușit să obțină destule voturi pentru a trece pachetul prin Parlament. Este a doua oară în ultimii doi ani când preşedintele Hollande se foloseşte de această clauză constituţională, dar controversată.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: