”Automobilul cel mai atrăgător anul acesta în Europa nu este BMW, Benz sau Benthley. Este brandul ieftin al Renault, Dacia, născut în România”, scrie marți The New York Times (NYT), comentând prezentarea Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Vânzările de autovehicule Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1%, până la 24.600 de unităţi, în luna noiembrie, potrivit ACEA.
De asemenea, vânzările Renault în UE au crescut cu 9,9% în luna noiembrie, la aproape 89.000 unităţi, iar cota de piaţă a grupului francez a urcat de la 8,7% la 9,5%.
Înmatriculările de autoturisme noi în UE și EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția) au ajuns luna trecută la 975.281 de unități.
Secretul succesului Dacia – o nouă categorie de consumatori
Succesul Dacia, scrie NYT, reflectă tendințele din domeniu: în timp ce extremele merg bine, autovehiculele din categoria de mijloc stagnează.
Arnaud Deboeuf, responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault (programul în cadrul căruia sunt dezvoltate autovehiculele Dacia), recunoaște că este vorba despre avantajul oferit de criză, dar spune că a mai apărut un element care a contribuit la succesul Dacia: ”A avut loc o schimbare de atitudine în rândul consumatorilor europeni; acum, oamenii nu mai vor să cheltuiască mult pe o mașină”, a explicat Arnaud Deboeuf, citat de NYT.
Carlos da Silva, analist la IHS Automotive, explică succesul Dacia prin apariția unei noi categorii de consumatori în vestul Europei, cea a persoanelor care înainte cumpărau un automobil vechi de cinci ani, dar acum preferă, cu aceiași bani, să achiziționeze un autovehicul nou.
Pericolul este ca Dacia să canibalizeze celelalte produse mai ieftine ale Renault, completează Carlos da Silva, citat de The New York Times.
Dacia cheltuiește puțin pentru marketing, iar prețurile de distribuție sunt relativ reduse, întrucât vânzările se fac prin dealerii Renault. În plus, forța de muncă este încă ieftină.
În concluzie, așa cum spune NYT, Dacia poate fi considerată îngrozitoare de către o persoană care conduce BMW, dar este o mașină de nădejde pentru cei care vor să se deplaseze între punctul A și punctul B: ”este o tehnologie simplă, de încredere și, pe deasupra, ai și o garanție de trei ani”. ”Este tot ceea ceea ce-ți trebuie”, explică Jens Schattner, analist Macquarie, Frankfurt.