Creșterea producției de autoturisme din România s-a consolidat, în octombrie, peste nivelurile pre-pandemie. Totuși, creșterea de 4,3% din primele 10 luni ale anului 2022, față de aceeași perioadă din 2019, a fost sub cea de 7,65% din primele 9 luni ale anului față 9 luni / 2019 – ultimul an fără criză.
Pe primele zece luni din 2022, producția de autoturisme din Romania a atins volumul de 425.423 unități (258.569 Dacia + 166.404 Ford), potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), publicate marţi.
Creșterea pare spectaculoasă față de primele10 luni din 2021: +27,7% până la 333.179 unități, sau față de primul an al pandemiei (+19,35%, până la 356.421 unități.
Anii 2020 și 2021 au fost însă profund marcați de ruperea lanțurilor de aprovizionare, nu numai de scăderea cererii.
Numai în octombrie 2022, în România au fost produse 43.452 autoturisme, cu aproape 16% mai puține decât în septembrie. Dintre acestea 28.941 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni – Pitești (-5,3% față de septembrie) și 14.511 unități au fost produse de uzina FORD de la Craiova (-31% față de septembrie.
În octombrie, angajații producătorului auto Ford de la Craiova au intrat în șomaj tehnic timp de o săptămână.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în octombrie 2022 cu 9,71% față de octombrie 2021, atingând un volum de 10.541 unități.
Pe primele zece luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 105.817 unități, în creștere cu 8,19% față de perioada similară din 2021, respectiv 97.870 unități.
***