joi

30 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 decembrie, 2015

recrutare-465x390Costul orar al forței de muncă, respectiv cheltuielile directe (salariile) și indirecte (contribuții) ale angajatorilor din România, a crescut în trimestrul al III-lea din 2015 cu 1,8% față de trimestrul anterior și cu 7,2% față de perioada similară a anului trecut, reiese din datele publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS).

Cheltuielile directe și cele indirecte au crescut în același ritm.

Cheltuielile directe cu forța de muncă includ sumele brute plătite din fondul de salarii pentru timpul lucrat (inclusiv premii), pentru timpul nelucrat, stimulente din profitul net realizat sau alte drepturi acordate salariaților, în timp ce cheltuielile indirecte se referă la contribuțiile datorate de angajatori la fondurile de asigurări și protecție socială (șomaj, sănătate etc) sau sumele plătite salariaților care părăsesc unitatea (ieșiri la pensie, transferuri, detașări etc).


Comparativ cu acelaşi trimestru al anului 2014, pe principalele activităţi economice, cele mai mari creşteri ale costului orar al forţei de muncă se observă în alte activităţi de servicii (14,59%), învăţământ (12,65%) şi activităţi de servicii administrative şi activităţi de servicii suport (11,27%).

Scăderea costrului orar al forţei de muncă s-a înregistrat doar în producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (-1,34%).

”Creşterile costului orar al forţei de muncă din activităţile sectorului bugetar au fost influenţate, în principal, de aplicarea prevederilor legale în domeniu (majorarea salariilor din sectorul sanitar, n.r.)”, se arată în comunicatul transmis de INS.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Costul mediu orar al forței de muncă pe salariat, pe activități, în 2014


cost forta de munca

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: