16 septembrie, 2018

În propunerea Comisiei Europene pentru perioada 2021-2027, fondurile de coeziune alocate României sunt cu 10%  faţă de cele prevăzute în actualul exercițiu bugetar, a declarat sâmbătă Corina Crețu, comisarul european pentru politică regională.

Pentru a beneficia de acești bani România are nevoie de proiecte, însă Bucureștiul nu a trimis Comisiei Europene nimic nou pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, după proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni.


”Este un moment în care şi Guvernul, şi autorităţile locale, trebuie să se pregătească în paralel şi cu proiecte pentru viitoarea perioadă de programare 2021 – 2027.

Comisia a făcut propunerea pentru viitorul buget, este în analiza Parlamentului European şi a Consiliului European, ca şi colegislatori.

Sper ca propunerea Comisiei să rămână aşa cum este acum, unde politica de coeziune are per ansamblu 373 de miliarde de euro pentru această perioadă 2021 – 2027.

Pentru prima dată în istoria Uniunii Europene, e portofoliul cu cea mai mare sumă alocată, iar România, alături de Bulgaria şi Grecia, au ca propunere în propunerea Comisiei o creştere de peste 10% faţă de fondurile pe care le avem acum”, a spus Corina Creţu.


Declarația vine după criticile aduse cu o zi înainte Guvernului și, în special pe ministrul Transporturilor.

În exercițiul financiar 2007-2013, România a pierdut circa 2 miliarde de euro din fondurile alocate pentru că nu le-a cheltuit în timp util, în special în domeniul transporturilor, iar acum nu mai are niciun proiect matur:

„Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare şi nu mai avem proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare”, a declarat Corina Crețu.

Ea a explicat că este important ca autoritățile române să propună noi proiecte pentru că anul viitor se termină proiectele fazate din cadrul financiar anterior. „Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014-2020!”, a spus comisarul european.

Corina Crețu a adresat un avertisment direct ministrului Transporturilor, Lucian Șova, pe care îl acuză de dezinformare:

Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, Sibiu-Piteşti, Piteşti-Constanţa, podul de la Brăila. Avem bani să începem din această perioadă de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana (…).

În ciuda răspunsului verbal al domnului ministru (Lucian Șova – n. red.), care spunea că am greșit destinatarul și există un grad de 200% de contractare, noi la Comisia Europeană nu am primit alte proiecte.

În primăvară, ea a trimis premierului Viorica Dăncilă și miniştrilor Lucian Şova (Transporturi) şi Rovana Plumb (Fonduri Europene) o scrisoare în care îşi exprima îngrijorarea cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport în România, avertizând că există riscul dezangajării fondurilor UE.

În replică, ministrul Lucian Șova a susținut că este vorba despre perioade anterioare exerciţiului guvernării PSD – ALDE: „La această oră, în gestiunea Ministerului Transporturilor proiecte pe infrastructură deja sunt la un grad de supracontractare pregătită care depăşeşte 200%”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: