duminică

28 aprilie, 2024

19 martie, 2024

Contractul pentru implementarea Portalului Digital Unic al României – PDURo, investiție în valoare de 96 de milioane de lei fără TVA, a fost semnat, marţi, la Palatul Victoria. PDURo va înlocui actualul Punct de Contact Unic Electronic.

Toate serviciile publice digitale vor fi aduse în această interfață unică. Portalul digital unic al României înseamnă o arhitectură digitală care susține interacțiunea online a fiecărui cetățean cu statul român.

Prin intermediul Portalului Digital Unic, va exista un singur loc pentru interacțiunea populației cu administrația, ceea ce va însemna economie de timp și bani pentru cetățeni, prin scurtarea și eficientizarea proceselor administrative.


Românii vor putea plăti taxe şi impozite, înmatricula mașini, să solicite pensia și să obţină toate documentele de care au nevoie, fără să mai stea la cozi și fără acte pe hârtie.

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat că acest portal unic va fi foarte util inclusiv pentru milioanele de români plecaţi în afara ţării care vor să plătească taxe şi impozite sau să reînnoiască unele documente.

„Acel ghişeu la care se depun online cererile, la etajul şapte, a dispărut. În clipa în care va fi implementat acest proiect, extrem e important, acel ghişeu va fi istorie, doar pentru un simplu motiv: avem acea arhitectură tehnică care să poată susţine interacţiunea statului cu fiecare dintre cetăţenii săi, într-un format online, stabil şi foarte clar. (…) De această dată, în baza unui parteneriat, creat în urma unei proceduri de achiziţie publică, sper ca în raport cu partenerii noştri să avem o deschidere cât mai mare, pentru a crea, pentru prima dată atunci când vorbim despre soft-uri în administraţia publică din România, segmentul de customer experience”, a declarat ministrul.

Portalul PDURo va implementa sistemul tehnic pentru schimbul transfrontalier automatizat de elemente justificative la nivel european. Prin intermediul acestui sistem tehnic, statul membru care eliberează propriilor cetăţeni în format electronic un act administrativ are obligaţia de a pune şi la dispoziţia autorităţilor competente solicitante din alte state membre acelaşi act administrativ, în vederea îndeplinirii procedurilor în domeniu.


Beneficiile:

  • posibilitatea accesării serviciilor publice de la mai multe instituții publice prin utilizarea unui singur set de credențiale (single sign-on), folosind aplicația de identificare digitală ROeID

  • utilizarea unui sistem tehnic sigur și securizat pentru schimbul automatizat de elemente justificative între instituții publice din întreaga Uniune Europeană prin utilizarea principiului ”o singura dată” (once-only)

  • recunoașterea mijloacelor de identificare electronică ale persoanelor fizice și juridice din spațiul comunitar prin utilizarea nodului eIDAS implementat

Secțiunea Wallet va semnaliza expirarea documentelor cu 30 zile înainte ca acest lucru să se întâmple

PDURo va conține conține o secțiune Wallet, în care se vor afla documentele deținătorului unui cont și care va funcționa precum o aplicaţie de social media sau de mobile banking.

Ce facilități oferă acest segment, care va fi accesibilă non-stop:

  • notificări înainte cu 30 de zile de expirarea documentelor
  • sunt programate data şi ora pentru efectuarea fotografiilor pentru permis, buletin sau paşaport

Portalul este una dintre investițiile prin PNRR

Realizarea noului portal este cuprinsă în „Investiţia 1 – Implementarea infrastructurii de Cloud Guvernamental”, parte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este vorba despre un sistem care va permite accesarea a peste 21 de proceduri online în România, dar şi în toate ţările UE.

„Faptul că într-un singur loc cetăţeanul va putea să interacţioneze cu administraţia şi va putea să scurteze şi să eficientizeze procesele administrative cred că reprezintă un pas mare în ceea ce ne dorim a fi o administraţie modernă şi o administraţie în care cetăţeanul este cu adevărat tratat ca un partener. (…) Important este să vedem că acest proiect, ca şi celelalte care ţin de digitalizarea administraţiei publice, se va implementa în termen şi în folosul cetăţenilor, pentru că avem destule soluţii digitale care, din nefericire, sunt departe de a fi ceea ce ne aşteptăm. Nu aş vrea să dau niciun exemplu, dar ştiţi cel puţin o platformă care intuitivă nu este, nici pentru cel care are abilităţi digitale destul de avansate”, a declarat șeful Cancelariei prim-ministrului, Alexandru Mihai Ghigiu, prezent la ceremonia semnării contractului.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: