România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

15 octombrie, 2021

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va implementa un proiect-pilot la nivelul primăriilor din București, prin care cetățenii nu vor mai trebui să prezinte certificate de atestare fiscală, alți funcționari având acces la acestea prin cadrul unui sistem de interoperabilitate, a anunțat vineri președintele ADR, Octavian Oprea.

”În momentul acesta lucrăm la un sistem care acum foarte mult timp era ceva de domeniul SF. Sistemul național de interoperabilitate are ca principal scopt tocmai de a pune în aplicare proiectul de lege aprobat de Parlament, ca nicio instituție publică să nu-i mai solicite cetățeanului un document emis de stat”, a declarat Octavian Oprea (foto), vineri, în cadrul unui eveniment organizat de ARMO.

(Citește și: ”Digitalizarea administrației: România are nevoie de o strategie coerentă pe verticală”)

El a precizat că acest sistem funcționează pe bază de informații. Cu alte cuvinte, instituțiile nu vor avea nevoie de copii ale documentelor, ci doar de confirmarea unor informații. În cazul proiectului-pilot privind certificatul de atestare fiscală, informația relevantă este dacă cetățeanul are sau nu datorii la autoritatea publică locală.


”O să dăm live acest sistem cu fluxul prin care vor putea accesa certificate de atestare fiscală pentru primăriile din București. Vrem să vedem cum interacționează cetățenii, funcționarii. Certificatele aceste sunt solicitate în general de notari. Anul trecut s-au emis peste 11 milioane de certificate de atestare fiscală”, a declarat șeful ADR.

El a adăugat că acesta va funcționa similar cu ghișeul.ro, respectiv folosind un hub central care se va conecta prin API-uri la nivelul fiecărei instituții în parte.

”Cetățeanul nu va mai fi nevoit să meargă la direcția de taxe și impozite pentru a obține certificatul care atestă că nu are datorii la bugetul local”, a adăugat Octavian Oprea.

Parlamentul a adoptat săptămâna aceasta o lege prin care instituțiilor publice li se interzice să mai solicite persoanelor fizice și companiilor copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții ale statului.


Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor solicita entităților care au emis documentele respective în format electronic copii sau extrase de pe acestea în baza consimțământului expres al beneficiarului serviciului public, prevede legea.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: