Contractul pentru realizarea centurii Comarnic a fost reziliat, după ce asocierea de firme care a câştigat licitaţia nu a depus scrisoarea de garanţie bancară, aşa cum prevede legea, anunță Digi24.
Asocierea a fost condusă de Next Level, sucursală românească a unei mici firme italiene.
Totodată, a fost anulată şi procedura de licitaţie pentru construirea variantei Buşteni. Constructorii câștigători ai licitațiilor au fost desemnați în primăvara anului trecut.
În cazul centurii Bușteni, câștigătoare a licitației a fost desemnată firma Alpenside. Aceasta are acționar un offshore cipriot care, la rândul lui, este deținut de acționari ascunși.
(Citiți și: ”Raport științific al incompetenței: România plătește 43,3 milioane dolari la Banca Mondială ca să afle oficial de ce nu poate construi autostrăzi”)
Licitaţiile pentru realizarea centurilor Comarnic şi Buşteni au fost lansate în 2015, iar acum singurul alternativă pentru fluidizarea circulaţiei pe DN 1 Valea Prahovei rămâne construirea Autostrăzii Comarnic – Braşov.
(Citiți și: ”Document / Comisarul Corina Crețu – al treilea avertisment pentru guvern asupra dezastrului absorbției fondurilor de infrastructură”)
Rezilierea centurii Comarnic vine in contextul în care comisarul european Corina Crețu recomanda Ministerului Transporturilor să dezvolte o listă de proiecte de infrastructură finanțate din fonduri europene, pentru a fi derulate în următorii ani.
Banca Mondială și statul român au agreeat de principiu termenii contractuali de asistență în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, documentele urmând să fie supuse aprobării într-o reuniune a board-ului Băncii Mondiale programată pe 26 iulie 2018.