CFR SA și Comisia Europeană au semnat contractul de finanțare cu 440 de milioane de euro pentru modernizarea unui tronson de cale ferată (Apața – Cața) de la granița cu Ungaria. Lungimea segmentului respectiv este de 28,44 kilometri, precizează un comunicat al companiei.
Ttronsonul feroviar Apața — Cața este un lot important în cadrul programului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov — Sighișoara, componentă a Coridorului Rin — Dunăre.
Valoarea cheltuielilor eligibile aferente întregului proiect este de 538,301 milioane de euro, din care 440,007 milioane de euro reprezintă valoarea grantului (finanțare europeană nerambursabilă), acordat de Comisia Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98,294 milioane de euro, pentru perioada 2016 — 2020, și 167,571 milioane de euro, pentru perioada 2021 — 2023.
Proiectul de modernizare a tronsonului Apața — Cața, în lungime de 28,44 kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe Secțiunea Frontieră Ungară — Curtici — Arad — Simeria — Sighișoara — Brașov, prin:
- creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră
- reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare
- facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă
- introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.
„Prin semnarea acestui contract de finanțare, CFR SA și-a asigurat sursa de finanțare în vederea lansării procedurii de achiziție a lucrărilor aferente tronsonului Apața — Cața și, astfel, se continuă programul de modernizare a infrastructurii feroviare pe ramura nordică a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici — Brașov — Constanța’, a declarat directorul general al companiei, Marius Chiper.