fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

La obiect

”Ungaria nu mai este o democrație” – Raport ”Nation in Transit 2020” al Freedom House. Evaluarea libertăților în Europa

Ungaria nu mai este o democrație, Polonia coboară alarmant pe același drum, democrația în Balcani se deteriorează sub influența Chinei și Rusiei, iar UE nu… Mai mult

07.05.2020

Digital

În marș forțat către digitalizare – ce s-a făcut, ce e de făcut în continuare

Digitizarea este cel mai bun lucru care s-a întâmplat în România în perioada stării de urgență. Statul român, dar și o serie de instituții, au… Mai mult

07.05.2020

Un singur proiect, și acela greșit: Guvernul pierde jumătate din finanţarea europeană a metroului până la Otopeni

de Vladimir Ionescu , 12.11.2018

FOTO: Pro Infrastructura

Autorităţile de la Bucureşti au eşuat în încercarea de a lămuri îngrijorările Comisiei Europene privind proiectul magistralei de metrou M6, până la Aeroportul Henri Condă din Otopeni şi nu va primi fonduri europene nerambursabile decât de jumătate din valoarea estimată a investiției.

Ministerul Transporturuilor a anunțat că finanțarea eligibilă aprobată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 este de doar 2,776 miliarde de lei, în vreme ce valoarea totală a proiectului este de 6,345 miliarde de lei.

Pentru rest România va fi nevoită să accepte un împrumut de la Japan International Cooperation Agency (JICA).

„Aspecte critice” nerezolvate

Magistrala M6 nu are finanțare europeană nerambursabilă decât de la stația 1 Mai până la stația Tokyo, din zona complexului comercial Băneasa, pentru că autoritățile române nu au lămurit cele șase „aspecte critice” privind proiectul identificate de Comisia Europeană încă din februarie.

Scrisoarea (“Request for Clarifications”) trimisă la București în 16.02.2018 a fost obținută de Asociația Pro Infrastructură după ce a câștigat un proces împotriva Ministerul Fondurilor Europene (MFE).

Dintre cele șase asprecte critice, primele două sunt două „extrem de grave”, potrivit Pro Infrastructura:

  • absența unei analize de opțiuni veritabile,
  • estimarea costurilor la un nivel prea scăzut,
  • M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3),
  • studiul de trafic nu este de încredere,
  • problemele de trafic pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă
  • optimismul părții române privind duratat proiectului de 4,5 ani (un an de licitații și alți 3,5 de lucrări în teren).

Totodată, costurile mari anterioare se răzbună, din moment ce Comisia Europeană spune că estimarea de cost este nerealistă, la 52,5 milioane euro/km, în timp ce la alte proiecte recente din București costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

Pe de altă parte, Pro Infrastructura solicită oficialilor din Ministerul Transporturilor și Metrorex „să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene și să se concentreze pe accelerarea proiectelor pe Magistralele 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere dense, cu trafic semnificativ, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 12.11.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Volkswagen, obligată să plătească compensații cetățenilor germani în scandalul Dieselgate

Iulian Soare

O curte federală a decis luni că Volkswagen trebuie să plătească compensații celor care au cumpărat autoturisme echipate cu motoare care manipulau emisiile de carbon.… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Din acest an, aranjamentele fiscale trebuie declarate la ANAF. Formularul de raportare, oficializat

AVOCATNET

Din iulie 2020, tranzacțiile prin care firmele își optimizează taxele trebuie raportate la Fisc. Obligația a fost introdusă prin OUG nr. 5/2020, cea care transpune,… Mai mult

Stiri

”La bal, sau la spital?” – Nu mai există cale de mijloc. CRONICILE Curs de Guvernare nr. 94 – Sumarul

Redacţia

Înaintea detaliilor privind conținutul numărului 95 al CRONICILOR, câteva caracteristici ale celei mai înalte publicații din România – cu un concept neobișnuit, cu o expertiză… Mai mult

Stiri

Conpet face un pas către producţia de electricitate ”verde”

Adrian N Ionescu

Transportatorul de ţiţei şi produse derivate prin conducte Conpet Ploieşti (COTE) îşi propune să investească 3 milioane de lei în construcţia de parcuri fotovoltaice pentru… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, 25 mai: peste 200 de cazuri noi

Vladimir Ionescu

După opt zile de coborâre a numărului de cazuri Covid-19 nou diagnosticate s-a situat sub 200, trendul s-a schimbat duminică și este confirmat de comunicarea… Mai mult

Stiri

Liviu Rogojinaru, Ministerul Economiei: Criteriile de acordare a ajutoarelor de stat vor evita hazardul moral

Adrian N Ionescu

Criteriile de acordare a ajutoarelor de stat pentru companii vor fi concepute astfel încât să le încurajeze să plătească taxele la stat și să se… Mai mult

Stiri

Calendarul bacalaureatului – înscrierile încep pe 3 iunie

Vladimir Ionescu

Înscrierile pentru Bacalaureat sunt programate în perioada 3 – 10 iunie, iar rezultatele finale, de după rezolvarea contestaţiilor, vor fi afişate pe 5 iulie, conform… Mai mult