Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult›
12.01.2021
McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult›
12.01.2021
România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult›
12.01.2021
Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult›
11.01.2021
Comisia Europeană, misiune de evaluare MCV la București
de Vladimir Ionescu , 10.2.2020
O delegație a Comisiei Europene se află la București timp de trei zile (între luni și miercuri), în cadrul misiunii de evaluare a stadiului îndeplinirii recomandărilor făcute autorităților române în ultimul raport MCV publicat în octombrie 2019.
”Experții Comisiei Europene vor avea întâlniri cu reprezentanții instituțiilor responsabile în ariile vizate de MCV”, anunță comunicatul guvernului, care transmite cu această ocazie că a publicat pe site-ul Executivului Codul de conduită al membrilor Guvernului României, îndeplinind astfel o recomandare restantă dintre cele incluse în Raportul MCV.
România a înregistrat o involuție față de progresele înregistrate în anii precedenți în Justiție și anticorupție, “situație ce constituie o sursă de preocupare majoră”, constata Raportul MCV prezentat anul trecut.
Principalele constatări din ultimul raport MCV:
- Comisia a constatat o involuție față de progresele înregistrate în anii precedenți, situație care constituie o sursă de preocupare majoră.
- Comisia regretă faptul că România nu a pus în aplicare recomandările suplimentare formulate în noiembrie 2018.
- Recomandările respective trebuie puse în aplicare dacă se dorește repunerea procesului de reformă pe calea cea bună și reintrarea pe traiectoria încheierii MCV, astfel cum se prevedea în raportul din ianuarie 2017.
- Evoluția situației în primele luni ale anului 2019 a constituit o sursă de preocupare majoră pentru Comisie. Prin urmare, în mai 2019, Comisia a trebuit să informeze autoritățile române că, dacă nu fac îmbunătățirile necesare sau dacă adoptă noi măsuri negative, Comisia va lua măsuri în temeiul Cadrului UE pentru consolidarea statului de drept, care depășește parametrii evaluați în cadrul MCV.
- Pentru a se realiza progrese în această direcție, vor trebui luate măsuri concrete legislative și administrative astfel încât să se pună în aplicare recomandările. Instituțiile-cheie din România trebuie să facă împreună dovada unui angajament ferm față de independența sistemului judiciar și lupta împotriva corupției și să asigure eficacitatea garanțiilor naționale și a sistemului de control și echilibru.