miercuri

27 martie, 2024

20 martie, 2019

Comisia Europeană (CE) a amendat Google cu 1,49 miliarde euro, pentru abuz de poziție dominantă în domeniul publicității online, potrivit unui comunicat de miercuri al Executivului european.

Google a fost sancționată și pentru că a impus o serie de clauze restrictive în contractele cu site-uri terțe părți, prin care rivalii Google erau împiedicați să-și pună reclame pe site-urile respective.

Este a treia amendă majoră cu care CE a sancționat Google în ultimii doi ani. În 2018 Google a fost amendată de CE cu 4,34 miliarde euro, pentru abuz de poziție dominantă în utilizarea sistemului de operare Android.


Google a mai fost amendată în iunie 2017 cu 2,42 miliarde euro de către CE, pentru că favoriza comparatorul său de prețuri „Google Shopping”, în căutările online.

Motivele amenzii

Site-uri ca acelea de presă, bloguri sau platforme de călătorii folosesc adesea funcții de căutare ale Google, la ale căror rezultate compania adaugă reclamele pe care le intermediază.

Astfel, prin aplicația AdSense for Search, Google funcționează ca un intermediar de publicitate online şi nu ar trebui să îngrădească, prin clauzele abuzive ale contractelor sale, accesul reclamelor intermediate de alţi competitori pe site-urile ţintă.

Competitorilor precum Microsoft sau Yahoo le este dificil să vândă spațiu de reclamă în paginile cu rezultate de căutare ale site-urilor, din cauza poziției dominante a Google şi a clauzelor sale – explică Executivul european.


Site-urile terță parte constituie un punct de intrare important pentru competitorii Google, șansă care ar fi fost compromisă, însă, prin restricțiile impuse în contractele Google, spune comunicatul CE.

Astfel:

  • Google a inclus, începând din 2006, clauze de exclusivitate în contractele sale, care interziceau site-urilor să plaseze reclame de la competitorii Google în paginile proprii cu rezultate ale căutărilor.
  • Clauzele de exclusivitate au fost înlocuite în 2009 cu așa numitele clauze de „plasare premium”, prin care se rezerva reclamelor Google spațiile cele mai profitabile.

Clauzele respective sunt practici anticoncurențiale ilegale, potrivit CE.

Google este de departe cel mai puternic jucător pe piaţa intermedierii de reclame care foloseşte căutările online, cu o cotă de piaţă de 70% în Spaţiul Economic European (SEE), între 2006 şi 2016.

Motorul de căutare Google domina pieţele naţionale ale acestui produs, cu cote de piaţă peste 90%, potrivit datelor citate de CE.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: