Tesla urmează să obțină un tarif redus pentru mașinile sale construite în China, exportate în Uniunea Europeană, după ce executivul blocului a revizuit marți taxele punitive propuse la importurile de vehicule electrice fabricate în China.
Revizuirile fac parte din proiectele de constatări emise de Comisia Europeană în cadrul celei mai înalte investigații a UE privind presupusele subvenții chineze, care a provocat amenințări de represalii din partea Beijingului.
Tesla urmează să beneficieze de o reducere a taxei vamale pentru mașinile sale electrice fabricate în China, exportate în Uniunea Europeană, după ce Comisia a revizuit marți taxele penalizatoare propuse la importurile de vehicule electrice fabricate în China.
Revizuirile fac parte din concluzile finale ale Investigației UE privind subvențiile acordate constructorilor de mașini electrice, care a provocat reacția autorităților de la Beijing ce amenință cu luarea unor măsuri de răspuns.
Comisia Europeană a anunţat marţi că intenţionează să impună tarife de 9%, timp de cinci ani, pentru importurile de vehicule electrice marca Tesla produse în China, o decizie pe care statele membre trebuie să o confirme până la sfârşitul lunii octombrie, informează Reuters.
În cazul automobilelor electrice Tesla importate din China, Comisia Europeană a propus un tarif de 9%, mai mic decât cel de 20,8% sugerat în luna iulie. Potrivit executivului comunitar, producătorul american Tesla a cerut o recalculare a tarifelor în cazul său, pe baza subvenţiilor concrete pe care le-a primit compania.
Comisia Europeană a precizat că în continuare crede că producţia de automobile electrice în China a beneficiat de subvenţii excesive şi a propus tarife finale de 36,3%. Este un nivel uşor mai mic decât tariful maxim de 37,6% pe care l-a stabilit Comisia în luna iulie pentru companiile care nu au cooperat în cadrul investigaţiei demarate de UE.
Tesla se numără printre companiile care au cooperat în cadrul investigaţiei UE. Un oficial din cadrul Comisiei Europene a precizat că Bruxelles-ul a ajuns la concluzia că Tesla a primit subvenţii mai mici din partea statului chinez, comparativ cu producătorii chinezi de automobile electrice care au fost investigaţi de Bruxelles.
***