Reglementatorii europeni au amendat miercuri Scania cu 880 milioane euro (1 miliard dolari) pentru participare la un cartel al producătorilor de camioane, în care alți 4 producători au primit deja amenzi totale de 2,9 miliarde euro.
Comisia Europeană a anunțat că Scania, deținut de fabricantul german Volkswagen, a conspirat vreme de 14 ani cu ceilalți membri ai cartelului, fixând prețurile de vânzare, transferând astfel costurile noilor tehnologii aplicate pentru atingerea țintelor fixate de reducerea emisiilor.
În iulie, MAN, Daimler, Volvo, Iveco și DAF au recunoscut că au făcut parte din acest cartel, în schimbul recunoașterii primind o reducere de 10% a amenzii. Scania a refuzat să ajungă la înțelegere cu Comisia Europeană.
Cea mai mare amendă a fost aplicată Daimler, 1 miliard de euro, iar MAN a scăpat de amendă pentru că a fost cea care a denunțat cartelul.
”În loc să cadă de acord asupra prețurilor, fabricanții de camioane ar fi trebuit să se concureze, inclusiv în domeniul performanțelor de mediu”, a declarat Margrethe Vestager, Comisar european pentru Concurență.
Comisarul european a precizat că investigația nu a relevat nicio legătură a acestui cartel cu practica fabricanților din industria auto de a falsifica testele de emisii.