CNAIR: Lucrările la autostrada Sibiu-Pitești încep în 2018; proiectul nu poate fi oprit - CursDeGuvernare.ro
luni

25 octombrie, 2021

CNAIR: Lucrările la autostrada Sibiu-Pitești încep în 2018; proiectul nu poate fi oprit

22 noiembrie, 2016

autostrada-suplacu-barcau-bors-foto-actual-de-clujLucrările la autostrada Sibiu – Pitești vor începe efectiv în prima jumătate a anului 2018, a anunțat marți, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor, în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit conducerii CNAIR, secțiunile 1 (Sibiu – Boița) și 5 (Curtea de Argeș – Pitești) ale autostrăzii vor fi scoase la licitație până la sfârșitul anului 2016, în vederea realizării proiectului tehnic și obținerii autorizației de construire.

Potrivit programului CNAIR, în luna februarie 2017 se estimează să fie scoasă la licitație realizarea proiectului tehnic pentru secțiunea 4 (Văleni — Curtea de Argeș), urmând ca la secțiunile 2 (Boița — Racoviță.) și 3 (Racoviță — Văleni) poroiectele tehnice să înceapă să fie realizate în vara anului 2017.


Oficialul CNAIR a subliniat că pentru traseul autostrăzii au existat șapte variante, iar aspectul economic nu a fost singura chestiune de care s-a ținut cont în alegerea acestuia.

Varianta finală de traseu este:

  • Sectiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000
  • Sectiunea 2, Boița-Racovița de la km 15+000 la km 43+000
  • Sectiunea 3, Racovița-Văleni de la km 43+000 la km 72+000
  • Sectiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000
  • Sectiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037

Cătălin Homor a precizat marți că lucrările efective la autostradă vor începe în prima jumătate a anului 2018, astfel încât de la finele lui 2021 să se poată circula pe Sibiu — Pitești.

„În momentul în care am preluat frâiele acestei companii, am găsit un proiect în moarte clinică, pentru care marea majoritate a lumii cu care am interacționat îmi propunea rezilierea acestui contract pentru că nu dă roade, nu funcționează, nu merge, nu există progres, nu există livrabile. Am evaluat toate variantele posibile, inclusiv aceasta a rezilierii. Din punctul meu de vedere, o reziliere a acestui contract ar fi însemnat foarte mult timp pierdut. După acest timp pierdut, riscul de a fi în aceeași situație era unul real, ținând cont că în baza unei proceduri de achiziție publică câștigătorul, cu toate că vine cu o expertiză excepțională, poate claca pe un proiect major. Și, atunci, decizia pe care am luat-o a fost să nu reziliem acest contact, cu o singură condiție: nivelul de verificare din partea companiei și nivelul de seriozitate pe care l-a prezentat până la momentul respectiv trebuia să fie unul net superior, ceea ce s-a și întâmplat”, a precizat șeful CNAIR.


În plus, a precizat Cătălin Homor, în cadrul Companiei a fost înființată o unitate de implementare, care a monitorizat foarte atent acest proiect în colaborare cu consultantul european Jaspers.

Potrivit acestuia, proiectantul a fost desemnat prin licitație deschisă, iar valoarea totală a studiului de fezabilitate este de aproximativ 29 de milioane de lei.

La final conferinței, directorul general al CNAIR a dat asigurări că proiectul autostrăzii Sibiu — Pitești nu va mai avea niciun obstacol în calea realizării sale.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Este o certitudine că acest proiect nu va mai avea nicio frână până la finalizarea integrală a lucrărilor. Elementul care dă această certitudine este Master Planul General de Transport, care este un document strategic, este catalogat acest proiect ca o prioritate zero, există finanțare, există capacitate de implementare, nu există niciun motiv ca cineva să mai creadă că acest proiect mai poate fi oprit”, a spus Cătălin Homor.

Conform Master Planului General de Transport, valoarea autostrăzii Sibiu — Pitești este estimată la 1,6 miliarde de euro.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr