CNADNR a scos la licitaţie, vineri, revizuirea Studiului de fezabilitate pentru Autostrada Comarnic- Braşov, valoarea estimată a contractului fiind de 16.403.747, 71 lei fără TVA (aproximativ 4 milioane de euro).
Comarnic- Braşov, proiectul pe care miniştrii Transporturilor din guvernele Ponta insistă de 3 ani să îl demareze, nu se află pe lista de priorităţi din Master Planul General de Transport convenit cu Comisia Europeană.
Proiectul Comarnic- Braşov are o singură şansă să beneficieze de cofinanţare: dacă România se încadrează în ţintele de deficit asumate, Comisia Europeană poate accepta o derogare, anume creşterea deficitului cu 0,5% cu sume destinate proiectelor de infrastructură considerate prioritare de autorităţile române.
Rectificarea bugetară aprobată marţi a urcat deficitul la 1,83%. Potrivit afirmaţiilor ministrului de Finanţe, intrarea în vigoare a noului Cod Fiscal reprezintă o “depăşire asumată” a ţintei de deficit, estimată în final de guvern la “2,8- 2,9%”.
Cum cifrele la zi şi cele estimate după aplicarea Codului Fiscal depăşesc ţinta asumată în plan european, Guvernul României nu poate asigura decât de la buget (sau din credite) finanţarea proiectului Comarnic- Braşov.
În opinia Comisiei Europene, dar şi a mediului de afareri autohton, proiectul prioritar ar trebui să fie autostrada Piteşti- Sibiu.
Descărcaţi AICI anunţul CNADNR
Noul ministru continuă pe linia predecesorilor
Ministrul Iulian Matache (foto) continuă pe linia politică deschisă de Dan Şova şi continuată de Ioan Rus, cei care şi-au fixat ca obiectiv al carierei demararea lucrărilor la autostrada de pe Valea Prahovei.
Forma finală a strategiei naţionale de dezvoltare a infrastructurii a fost convenită cu experţii Comisiei Europene pe data de 10 iulie, după mai mult de un an şi jumătate de negocieri, având ca principal obiectiv în materie de drumuri realizarea proiectului Piteşti- Sibiu.
(Citiţi şi: „Avem ministru, n-avem plan: Master Planul avizat de Bruxelles n-a fost adoptat guvern, Comarnic-Brașov merge mai departe cu bani de la buget”)
Una dintre primele decizii late de CNADNR în mandatul de ministru al lui Iulian Matache a fost anunţul de licitaţie deschisă pentru proiectarea şi execuţia capetelor autostrăzii Comarnic-Braşov, două segmente de câte 5 kilometri pentru care compania de autostrăzi este dispusă să plătească echivalentul a 90 de milioane de euro.