marți

23 aprilie, 2024

15 octombrie, 2013

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în ședința de marţi, difuzarea spoturilor publicitare ale companiei Roşia Montană Gold Corporation (RGMC), întrucât, consideră CNA, aceasta o campanie agresivă, conținutul lor este nereal, iar campania nu este una comercială, ci socială și politică.

Potrivit site-ului paginademedia.ro, Decizia CNA a decis oprirea campaniei ce promovează mineritul la Roșia Montană până la intrarea în legalitate. Membrii CNA au considerat că spoturile încalcă, printre altele, articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţie”.

Propunerea de intrare în legalitate a spotului echivalează cu interzicerea difuzării lui pe TV.


În perioada monitorizată de CNA, 1 septembrie – 6 octombrie, posturile au difuzat 11 spoturi diferite ce promovează mineritul la Roșia Montană.

La discuțiile pe acest subiec, a fost prezent și un avocat al RMGC, care s-a limitat la spune că nu poate răspunde la nicio întrebare legat de subiectul RMGC, dar că membrii pot formula întrebări la care pot primi răspuns într-o zi sau două, relatează paginademedia.ro.

Televiziunile au difuzat în acest an, până în acest moment, 3.176 de spoturi publicitare plătite de compania canadiană Roşia Montană Gold Corporation.

Nu se știe exact care este suma plătită pentru această campanie TV în favoarea exploatării aurifere de la Roșia Montană, dar există un calcul pentru presa print: în primele șapte luni ale acestui an, consumul de publicitate în print al RMGC s-a ridicat la 132.164 euro (rate card), reprezentând 27 de inserții, potrivit Alfa Cont.

Bilanțul prezenței RMGC pe televiziuni


Potrivit monitorizării CNA, Antena 3 a difuzat 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană (88 de difuzări), B1 TV – 11 spoturi (135 de difuzări), Realitatea TV – 4 spoturi (15 difuzări), România TV – 11 spoturi (111 difuzări), TVR 1 – 10 spoturi (67 difuzări), TVR 2 – 10 spoturi (63 de difuzări), Acasă TV – 5 spoturi (25 de difuzări), Antena 1 – 9 spoturi (45 de difuzări), Kanal D – 5 spoturi (32 de difuzări), Prima TV – 8 spoturi (36 de difuzări), Pro TV – 4 spoturi (13 difuzări), Etno TV – 10 spoturi (45 de difuzări) şi Taraf TV – 11 spoturi (47 de difuzări).

De asemenea, la postul B1 TV au fost trei emisiuni („Capital TV”, „Business B1” şi „Preţul aurului”) sponsorizate de compania Roşia Montană Gold Corporation, în timp ce la România TV – 4 emisiuni („Excelenţa românească”, „România devreme”, „Salarii, economica” şi „Ştiaţi că?”) sponsorizate de RMGC.

Durata medie zilnică a dezbaterilor dedicate subiectului Roşia Montană la Antena 3 a fost de 113,64 minute, la B1 TV – 97,55 minute, la Realitatea TV – 110,55 minute, la România TV – 36,09 minute, iar la Digi 24 – 30,64 minute.

Totodată, potrivit CNA, Antena 1 a difuzat, începând din 9 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective pe subiectul Roşia Montană din Bucureşti, Roşia Montană şi Alba.

Pro TV a difuzat, începând din 1 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Sibiu, Cluj, Bistriţa, Roşia Montană.

TVR 1 a difuzat, începând din 1 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Cluj, Alba, Roşia Montană, Timişoara, Iaşi, Oradea, Londra, Paris.

Kanal D a difuzat, începând din 9 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Cluj, Roşia Montană.

Prima TV a difuzat, începând cu 3 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti şi Roşia Montană.

Realitatea TV a difuzat, începând cu 1 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Roşia Montană.

România TV a difuzat, începând din 8 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Roşia Montană, Arad şi Bucureşti.

B1 TV a difuzat, începând din 1 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Cluj, Sibiu, Roşia Montană.

Antena 3 difuzează, începând din 2 septembrie, ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti şi Roşia Montană.

Digi 24 a difuzat începând din 1 septembrie ştiri, reportaje, transmisiuni cu acţiuni colective din Bucureşti, Cluj, Braşov, Sibiu, Paris, Roşia Montană, Timişoara, Iaşi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: