vineri

19 aprilie, 2024

11 aprilie, 2021

FOTO: Captură YouTube

Primarul Sectorului 1 şi ministrul Transporturilor au readus în discuție modernizarea Gării de Nord a Bucureștiului, care trebuie să fie și un proiect de urbanistică nu doar unul feroviar, potrivit unui dialog postat pe YouTube.

„CFR, aşa cum a gândit întotdeauna dezvoltarea infrastructurilor feroviare, este foarte tehnic. Ştie despre şină, despre peron, despre semnalistică. Aici este o chestiune care ţine de ţesutul oraşului”, a susţinut Cătălin Drulă,

În prezent, spațiul Gării de Nord „nu este unul viu, este separat de gară de şase benzi de circulaţie. Trebuie să readucem acest spaţiu deschis în faţa gării, să mutăm zona rutieră departe de gară. Deja vom avea un spaţiu în care oamenii vor putea respira, în care oamenii să vină, să fie un spaţiu social. (…) O gară are nevoie de o esplanadă, de un spaţiu mare, unde ne întâlnim, unde ne vedem”, a spus Clotilde Armand.


Gara de Nord este un nod urbanistic important și doar pentru Capitală.

(Citiți și: „Prima linie de metrou către zona de sud a Capitalei: Studiul de fezabilitate pentru magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul intră în procedură de avizare”)

Ministrul Transporturilor a arătat că în acest proiect trebuie implicată şi Primăria Capitalei. „Întreaga zonă are mult potenţial, trebuie o viziune, poate facem un concurs internaţional”, a afirmat Cătălin Drulă.

Decizii de  desființarea a spațiilor comerciale din metrou

Primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand a semnat, duminică dimineață, deciziile de desființare a spațiilor comerciale ilegale de la metrou din sector,potrivit unei declarații date după o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Chiar astăzi, acum câteva ore, am semnat dispoziţiile de primar pentru a desfiinţa aceste spaţii comerciale. Construcţii ilegale. Am semnat să fie desfiinţate. (…) Vrem în primul rând legalitate. Vrem staţii de metrou sigure şi moderne”, a declarat Clotilde Armand, în dialogul citat prima dată de Agerpres.


Primarul a mai spus că sunt disponibile mai multe spaţii pentru a fi oferite comercianţilor din staţiile de metrou. „Avem o viziune despre ce ar însemna un comerţ stradal de calitate”, a susţinut Clotilde Armand.

Ministrul Transporturilor a explicat că este vorba de construcţii care nu au autorizaţii de construire şi care ocupă domeniul public fără un contract comercial.

„A existat un contract comercial şi acela, spun eu, nefericit şi nu în interesul statului român şi al Metrorex, cu firma sindicatului, dar acel contract a ajuns la termen. Este o formă de asociere care juridic se numeşte asociere în participaţiune. A expirat în 2018. De atunci, doar sindicatul încasează bani în mod ilegal. Mulţi dintre aceşti comercianţi sunt victime ale sindicatului,” a afirmat Cătălin Drulă.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: