luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 noiembrie, 2020

Ministerul Dezvoltări pregătește un nou tronson de metrou, ce va uni centrul Capitalei cu zona de Sud – este vorba de tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul ce face parte din linia 4 – Lac Străulești – Gara Progresul. Studiul de fezabilitate al noului tronson va fi supus avizării Consiliului interministerial de avizare lucrări publice din cadrul Ministerului Dezvoltării.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8,5 milioane de lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

„ Obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Staţia Gara de Nord) şi un depou (Depoul Progresul); tot în  cadrul proiectului vor fi şi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/h şi sens”, a anunțat Ministerul Dezvoltării într-un comunicat.

Traseul noii linii de metrou

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Potrivit Ministerului Dezvoltării, legătura noului tronson cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente, iar geometria în plan a traseului este:

  • după Staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei şi ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie;
  • traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieţei Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei şi a Şoselei Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv Şoseaua Olteniţei (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă);
  • mai departe, traseul se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Şoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie destinată călătorilor.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: