miercuri

28 septembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 martie, 2012

Consiliul pentru Transport, Telecomunicații și Energie al Uniunii Europene, a decis, joi, la Bruxelels, creșterea ariei de acoperire în România a rețelelor centrală și globală ale TEN-T, pentru principalele artere rutiere și feroviare ce traversează teritoriul României, indică un comunicat al Ministerului Transporturilor. de la Bucureşti.

Astfel, a fost acceptată de către Comisie includerea în noua rețea TEN-T a traseului Timișoara-Sebeș-Turda-Târgu-Mureș-Iași-Ungheni, a rutei Calafat-Craiova-Alexandria-București, atât în componenta rutieră, cât și feroviară. De asemenea, Comisia a acceptat și includerea rutelor Borș-Turda și Constanța-Tulcea-Brăila-Galați în rețeaua globală și a Canalului Dunăre-București în rețeaua centrală.

”După negocieri foarte lungi și foarte dificile cu Comisia pe perioada ultimului an și jumătate am impus în sfârșit traseele rețelelor TEN-T care sprjină direct dezvoltarea noastră economică și de infrastructură din perioada următoare. România a obținut dublarea rețelei rutiere TEN-T pe teritoriul național și impunerea unei axe est-vest de relevanță regională. Includerea segmentului de autostradă Târgu-Mureș – Iași – Ungheni, mai cu seamă, se prefigurează drept un coridor de dezvoltare pentru zona nordică a României și consolidează interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene”, a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare.


El a adăugat că România, în calitate de stat membru pe granița UE cu un interes direct în vecinătatea estică, a promovat prin Târgu-Mureș – Iași un traseu prin excelență de importanță europeană: traversează Carpații, conectează două state membre, România și Ungaria, cu doi vecini importanți, R. Moldova și Ucraina și scurtează ruta europeană Est-Vest la nivel de autostradă cu peste 300 de km.

În urma deciziei de joi, lungimea totală a rețelelor TEN-T din România se dublează în ceea ce privește modul de transport rutier și crește cu peste 40% pe modul feroviar. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii este de părere că ”accesul la finanțare va fi simplificat, iar finanțarea europeană disponibilă pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va crește substanțial, la fel interesul și încrederea finanțatorilor privați și internaționali”.


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

”Personalitatea economică” a județelor din România, respectiv sectoarele care produc cea mai mare parte a valorii adăugate brute (VAB) de la nivel local, variază semnificativ de la județ

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: