duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 aprilie, 2019

Planuri există

CFR a anunțat vineri că a semnat contractul pentru dublarea a 8 km de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești, etapă importantă în asigurarea conexiunii directe între Aeroportul Otopeni și București. Contractul de modernizare a celor 8 km de cale ferată are o valoare de 50,5 milioane lei.

În afara acestei modernizării, până la începutul Euro 2020 ar mai trebui construiți alți 3 km de cale ferată care lege tronsonul modernizat de aeroport și un terminal de îmbarcare/debarcare a pasagerilor.

Dacă aceste lucrări nu vor fi finalizate, situație foarte probabilă ținând cont de faptul că europeanul de fotbal începe în iunie 2020, iar durata lucrărilor la contractul semnat este de 17 luni, autoritățile promit operaționalizarea unui sistem de transbordare a pasagerilor cu microbuze.


Guvernul României a ratat și ocazia de a obține finanțare europeană pentru a construi o linie de metrou către aeroport.

Comunicatul CFR precizează:

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi societatea SC PORR CONSTRUCT SRL au semnat contractul pentru obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ 8 km. Menţionăm faptul că, proiectul Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.


Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia – Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire terasament, montare a suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a 4 podeţe, 3 poduri şi o trecere la nivel, construirea noului Punct de Oprire Aeroport (PO Aeroport), montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă şi instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu 2 peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lătime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift.

CFR anunța la finalul lunii martie că trei companii au depus oferte la licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Henri Coandă, obiectul contractului fiind construcția a 3 km de cale ferată și a unui viaduct de 1,5 km peste DN1.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: