Sistemul care conectează băncile de ANAF este nefuncţional și ca urmare cei care vor credite trebuie să aducă adeverinţe, anunță Digi24.
Situația a fost adusă în atențiua publică de însuși președintele ANAF. Acesta atrăgea atenția în luna februarie de situația precară a sistemului informatic (LINK AICI) și de pericolul unui blocaj.
Din 8 iunie, potrivit Economica.net, sistemul informatic care conectează băncile la baza de date ANAF nu mai funcţionează. Ministerul de Finanțe afirmă că se lucrează la mentenanța acestui sistem, dar nu știe exact când se vor remedia problemele.
În aceste condiții, Fiscul recomandă solicitanţilor de credite să aducă adeverinţe de la angajator, până la remedierea situaţiei. Din data de 8 iunie 2017, sistemul informatic care leagă băncile de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în baza căruia instituţiile bancare pot verifica veniturile unui solicitant de credit nu mai funcţionează.
Reprezentanţii ANAF spun că „poate fi o problemă de ore sau de zile” până când situaţia va fi remediată.
ANAF recomandă ca, până atunci, solicitanţii de credite să aducă adeverinţe de la angajator, aşa cum s-a procedat anterior.
În baza unui protocol semnat între Asociaţia Română a Băncilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), toate verificările legate de veniturile unui solicitant de credit se realizează integral automat, fără să mai fie nevoie ca acesta să prezinte adeverinţă de venit sau fişă fiscală. Solicitantul prezintă la bancă doar actul de identitate.
În urma acestui protocol, implementat în piaţă pentru prima dată în luna iunie 2015, procesul de acordare a creditelor a devenit mai facil, mai puţin birocratic şi mai rapid. Banca poate obţine informaţii direct de la Fisc despre veniturile solicitantului, cu acordul acestuia.