luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

11 mai, 2020

Grupul energetic ceh CEZ a luat circa 92 de milioane de euro de la două dintre firmele pe care le controlează în România, printr-o operațiune de reducere a capitalului lor, care a avut loc la finalul anului trecut.

„Diminuarea capitalului propriu al companiilor românești Tomis Team S.A. și Ovidiu Development S.R.L. , la 13 decembrie 2019, a condus la returnarea de capital către acționarii companiilor. ČEZ, a. s. a primit o sumă în numerar de 2,5 miliarde CZK”(91,6 mil. euro), se arată în prezentarea CEZ, potrivit e-nergia.

Grupul CEZ a anunțat anul trecut că își va vinde cea mai mare parte a activelor din România. Astfel că procedura ar putea continua, devreme ce, acum, pandemia cu coronavirusul COVID-19 le-a încurcat planurile prin prăbușirea piețelor financiare și, în plus, guvernul român a blocat orice astfel de tranzacție printr-o ordonanță militarăă.


Reducerea capitalului va ușura operațiunea de cumpărare într-o oarecare măsură și va grăbi tranzacțiile, existând argumente pentru scăderea prețului.

Cele două companii ale căror capitaluri au fost reduse sunt Tomis Team S.A. și Ovidiu Development S.R.L., operează de fapt parcul eolian pe care CEZ îl are în România, în Dobrogea, cu o capacitate de 600 MW, cel mai mare parc eolian de uscat din Europa.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Este vorba despre o ajustare de capital în patru dintre companiile CEZ. Aceasta este o procedura standard în cazul unui proces de divestment (vânzarea activelor), planificată cu mai mult timp în urmă și menită să facă aceste active mai atractive pentru potențialii cumparatori”, au răspuns reprezentanții CEZ, la întrebările e-nergia.

CEZ a anunțat în toamna anului trecut că vrea să vândă până în 2020 și firmele de distribuție de energie electrică din Oltenia, cea de furnizare (1,4 milioane de clienți) și cele 4 microhidrocentralele din zona Reșița (22 MW putere instalată).


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: