luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 iunie, 2020

Consiliul de Stat, cea mai înaltă instanţă administrativă din Franţa, a confirmat o amendă de 50 de milioane de euro impusă Google de către autoritatea de reglementare pentru nerespectarea prevederilor europene în domeniul GDPR, anunță Reuters.

Deşi suma este mică în raport cu resursele financiare ale Google, amenda provoacă îngrijorare în Silicon Valley, fiind cea mai mare penalitate impusă într-un stat european pentru o astfel de încălcare.

Un purtător de cuvânt al companiei a afirmat, într-un comunicat, că Google va analiza posibile schimbări ale politicii sale.


”Oamenii se aşteaptă să înţeleagă şi să controleze modul în care sunt folosite datele lor şi am investit în instrumente de top în această industrie pentru a ajuta la acest lucru. În acest caz nu a fost vorba dacă este necesar consimţământul pentru publicitatea personalizată, ci despre cum ar trebui obţinut. În urma acestei decizii, vom evalua ce schimbări trebuie să facem”, arată comunicatul.

În ianuarie 2019, autoritatea franceză de reglementare CNIL a constatat că operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume nu asigură o transparenţă şi o claritate suficientă în modul în care informează utilizatorii despre gestionarea datelor lor personale şi nu obţine în mod corect consimţământul acestora pentru reclamele personalizate.

Decizia instanţei este bazată pe legea General Data Protection Regulation (GDPR) a Uniunii Europene, care a intrat în vigoare în 2018.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Legea acordă utilizatorilor un control la bun al datelor lor personale şi oferă autorităţilor de reglementare puterea de a impune amenzi de până la 4% din veniturile lor globale.


Curtea supremă administrativă a Franţei – Consiliul de Stat – a confirmat decizia autorităţii de reglementare CNIL în acest caz.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: