luni

6 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

26 decembrie, 2022

Nu mai puțin de 6 miniștri au făcut parte, în perioada 21-23 decembrie 2022, din desantul guvernamental românesc, condus de premierul Nicolae-Ionel Ciucă, la vizita oficială în Republica Coreea (Coreea de Sud), pentru a lua pulsul unei cooperări economice ample și pentru parteneriate pe filiera România-Coreea de Sus-Sua. Delegația guvernamentală a fost însoțită și de un grup de parlamentari, condus de Marcel Ciolacu.

Din delegația guvernamentală care l-a însoțit pe premier au făcut parte:

Sorin Grindeanu – vicepremier și ministru al transporturilor,
Sebastian Burduja – ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
Florin Spătaru – ministrul economiei,
Virgil Popescu ministrul energiei,
Angel Tîlvăr – ministrul apărării naționale,
Ligia Deca – ministrul educației,
Cosmin Ghiță – directorul general al Nuclearelectrica SA.


Totodată, președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, a condus o delegație parlamentară din care au făcut parte deputatul PSD Alfred-Robert Simonis, lider al Grupului parlamentar PSD din Camera Deputaților, deputatul Eugen Bejinariu, preşedintele Comisiei permanente comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului în domeniul securităţii naţionale.

Scopul vizitei la Seul – a 10-a economie a lumii

Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă și ceilalți membri ai delegației au avut mai multe întâlniri cu oficiali coreeni și au vizitat mai multe companii din zona de energie, industria de apărare, investiții și educație.

Scopul principal al delegației române în Coreea de Sud a fost atragerea investițiilor coreene în economia locală.

Înainte de vizita oficială, premierul Ciucă declara că este optimist că întrevederile din țara asiatică, a zecea economie a lumii și singura țară asiatică cu care România colaborează în cadrul unui Parteneriat Strategic, vor contribui la dezvoltarea cooperării bilaterale și la evidențierea unor oportunități noi.


”Este ceea ce am discutat în luna septembrie cu omologul sud-coreean, Han Duck-soo. Mă bucur că avem ocazia acum să susținem cele discutate atunci cu idei concrete de impulsionare a cooperării bilaterale, în măsură să consolideze încrederea în economia României pe care au manifestat-o până acum partenerii noștri sud-coreeni” a declarat premierul Nicolae-Ionel Ciucă, înainte de plecarea spre Coreea.

Un alt obiectiv a delegației a constat în dezvoltarea relațiilor economice, în contextul în care schimburile comerciale cu a zecea economie a lumii au depășit anul trecut valoarea de un miliard de dolari, România înregistrând un deficit de circa 173 de milioane.

Până în martie 1990, nu au existat relaţii comerciale directe între România şi Republica Coreea. După o perioadă iniţială de creştere, între 1992 şi 1997, schimburile comerciale bilaterale au intrat în declin, înregistrând valori minimale în perioada 1998–2001.
Ulterior, a fost reluată evoluţia pozitivă, anul 2011 fiind primul din istoria schimburilor bilaterale când s-a depăşit volumul total de 1 miliard de dolari, grație parteneriatului strategic pe care România îl are din 2008 cu Coreea de Sud.

K-EXIM Bank și Korea Hydro Nuclear Power, invitate să investească în domeniul nuclear și construcția de hidrocentrale

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat, pe Facebook, că a avut discuţii, cu ocazia vizitei în Coreea de Sud cu reprezentanţii K-EXIM Bank despre cooperare în vederea dezvoltării programului nuclear românesc, în construirea Unităţilor 3 şi 4 de la Cernavodă, dar şi în proiectul SMR-uri-lor. 

„Este necesar să oferim un nou impuls pentru atingerea obiectivelor Parteneriatului nostru Strategic, singurul pe care România îl are cu o ţară asiatică. Sperăm să celebrăm în cursul anului viitor 15 ani de colaborare în cadrul Parteneriatului Strategic prin vizita în România a omologului meu sud-coreean, domnul prim-ministru Han Duck-soo, şi prin noi proiecte care să relanseze cooperarea noastră în plan politic, economic şi sectorial”, a transmis premierul României, Nicolae Ciucă.

La rândul său, Virgil Popescu a precizat că a lansat invitația către KHNP de a se implica în proiectul retehnologizării Unităţii 1 de la Cernavodă.

„De asemenea, i-am invitat să investească și în proiectele de construcție a hidrocentralelor alături de Hidroelectrica”, a mai anunțat Virgil Popescu.

Portul Busan – model pentru dezvoltarea portului Constanța

”Alături de premierul Nicolae Ciucă, am arătat că România este interesată în dezvoltarea unor proiecte economice majore alături de marile companii coreene în domenii esențiale precum transporturile, energia, industria IT&C și semiconductorii. De altfel, importante concerne coreene sunt investitori de capital în proiectul american NuScale, al reactoarelor modulare pe care România urmează să le instaleze în câțiva ani”, a anunțat și Marcel Ciolacu.

Șeful Camerei Deputaților a efectuat o vizită în portul Busan, unde s-a întâlnit cu membrii din conducerea Autorității Portului pe tema dezvoltării și modernizării unui asemenea obiectiv strategic important.

„Vrem să învățăm din expertiza managerilor coreeni, printre cei mai buni din domeniu în lume! Know-how-ul este esențial pentru Portul Constanța, – devenit punct strategic în comerțul internațional cu cereale pe fondul conflictului din Ucraina – în vederea transformării lui într-un hub pentru comerțul dintre Europa și Asia”, a menționat Marcel Ciolacu.

Totodată, România urmărește inclusiv să cumpere tehnică militară din Coreea de Sud, însă rămâne de văzut cum vor decurge negocierile după vizitele realizate de oficialii români la companii importante din sectorul industriei de apărare din Coreea.

Relațiile dintre cele două țări s-au intensificat în ultimele luni, după ce în noiembrie a fost semnată o nouă scrisoare de intenție privind achizițiile militare, oficialii din domeniu au discutat despre producția de echipamente militare în România, implicit transferul de tehnologie, întrucât industria de apărare din această țară utilizează standardele NATO.

Totuși, rămâne un semn de întrebare referitor la rolul Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior, agenție aflată în coordonarea premierului Nicolae Ciucă, având în vedere că noul președinte al Agenției, Rareș Burlacu, nu a făcut parte din delegația română la Seul.

(Citește și: „Rareș Ștefan Burlacu, vicepreședinte PNL Diaspora, numit șef al Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior. Cum arată instituția”)

Cum au evoluat schimburile comerciale în ultimii 5 ani

Dacă în 2018 România importa din Coreeea de Sud bunuri în valoare de 411 milioane de euro, exporturile se cifrau sub 200 de milioane de euro (195,8 mil. euro), conform datelor INS, analizate de CursdeGuvernare.

Anul trecut, importurile realizate de România din Coreea de Sud se cifrau la 516,5 mil. euro, în creștere cu 5,3% față de anul precedent, în timp ce exporturile României s-au majorat cu 63%, de la 226,3 mil. euro, nivel raportat pentru 2020, la aproape 370 mil. euro anul trecut.

Datele comerţului exterior celor 2 ţări sunt înregistrate, în valoare diferită, de statisticile aferente.

Potrivit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică, la 30 iunie 2022, volumul total al schimburilor comerciale între România şi Republica Coreea s-a cifrat la 641,3 milioane dolari, fiind cu 46,9% mai mare faţă de cel înregistrat în primul semestru al anului 2021.

Importurile României din Republica Coreea au crescut cu 34,3%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, atingând 389,44 milioane dolari.

Exporturile României către Republica Coreea au crescut cu 71,8% față de aceeași perioadă a anului precedent, atingând valoarea de 251,9 milioane dolari. Astfel, soldul rămâne în continuare negativ: -137,6 milioane dolari.

Pe de altă parte, conform datelor statistice din Republica Coreea, KITA a înregistrat un volum total al schimburilor comerciale cu România de 673,6 milioane dolari, din care exportul românesc în Coreea a fost de 379,9 milioane dolari, iar importul de 293,7 milioane dolari, soldul fiind de 86,2 milioane dolari în favoarea României.

Diferențele existente între cele două statistici este explicată de Ambasada României la Seul prin faptul că „multe produse româneşti ajung pe piaţa sud-coreeană prin intermediul unor companii localizate în terţe ţări (în statistica românescă se înregistrează ca export în acestea, iar la import vama sud-coreeană ia în considerare ţara de origine).”

Cu toate că 2021 a fost al 10-lea an consecutiv cu valori în jur de un miliard de dolari ale comerţului bilateral româno-coreean, acestea sunt încă sub potenţialul oferit de cele două pieţe.

„Intrarea în vigoare a ALS între UE şi Republica Coreea precum şi atragerea de noi investiţii sud-coreene în România pot contribui decisiv la creşterea volumului de comerţ bilateral, în special al majorării şi diversificării ofertei de produse româneşti pentru piaţa sud-coreeană”, mai arată sursa citată.

Ce exportăm și ce importăm

Principalele produse exportate de România în Republica Coreea sunt:

  • pompe de injecţie,
  • compresoare şi turbocompresoare,
  • rulmenţi şi arbori de transmisie,
  • utilaje şi echipamente,
  • maşini şi aparate electrice,
  • tablă din oţel,
  • blocuri din aluminiu,
  • maşini-unelte, boilere,
  • schimbătoare de căldură,
  • cereale (grâu, porumb),
  • lemn şi articole din lemn,
  • produse metalurgice (în special din oţel şi deşeuri din cupru),
  • produse chimice (coloranţi şi pigmenţi, polimeri),
  • materiale plastice şi anvelope,
  • tutun,
  • vinuri, apă minerală,
  • articole din sticlă,
  • confecţii – tricotaje şi articole de îmbrăcăminte.

Principalele produse importate de România din Coreea  sunt:

  • televizoare,
  • tuburi cinescop,
  • aparatură electronică, audio-video,
  • produse chimice,
  • baterii auto,
  • autovehicule şi componente,
  • centrale telefonice digitale,
  • cabluri din fibră optică,
  • bandă laminată la cald,
  • fire şi fibre sintetice,
  • produse din materiale plastice,
  • instrumente şi aparate optice.

Potrivit INS, structura exporturilor românesti către piaţa coreeană, în prima jumătate a anului 2022, a fost următoarea:

  • Maşini şi aparate mecanice, echipamente electrice şi părţi ale acestora: 37,19%;
  • Produse ale regnului vegetal: 29,87% (cereale);
  • Vehicule, aeronave și echipamente de transport: 11,54%;
  • Mase plastice, cauciuc, art.conexe: 5,01%;
  • Instrumente optice: 4,51%.

Cele cinci categorii de mărfuri exportate însumează 88% din totalul exporturilor.

Din punct de vedere al importurilor realizate din Coreea în prima jumătate a anului 2022, statistica arată astfel:

  • Produse ale ind.chimice şi conexe: 24,34%;
  • Metale comune şi articole metalice: 21,15%;
  • Maşini, aparate/echipamente electrice : 20,71%;
  • Materii textile şi articole din acestea: 12,66%;
  • Mase plastice, cauciuc, art.conexe :11,21%.

Deficitul comercial este determinat de diminuarea semnificativă a prezenței marilor companii sud-coreene în țara noastră ca urmare a deciziei de retragere a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering  prin vânzarea pachetului majoritar de acțiunii de la Șantierul Naval 2 Mai la începutul anului 2018. 

„Plecarea Daewoo și afectarea substanțială a exporturilor companiei Dosan IMGB, ca urmare a reducerii masive a comenzilor din Coreea (parte dintre ele având tot destinație industria navală), au condus la  o scădere semnificativă a exporturilor României în Republica Coreea prin faptul că cele două companii au avut în anii anteriori o pondere majoră pe acest palier”, explică sursa citată evoluția schimburilor comerciale din ultimii 20 de ani.

Creșterea exporturilor la alte categorii de produse din domeniul textil și alimentar nu au putut compensa pierderile cauzate de dificultățile celor două mari companii.

În contextul pandemiei, pe fondul diminuării exporturilor coreene la scară globală, deficitul balanței comerciale în relația cu Republica Coreea s-a redus în anul 2020.

Anul 2021, respectiv 2022, au însemnat o revitalizare a exporturilor pentru cea de-a patra economie a Asiei, precum și o intensificare a deficitului comercial, în ciuda unei creșteri semnificative a exporturilor de cereale către piața sud-coreeană.

Ce produse româneşti au potenţial pe piaţa sud-coreeană

Având în vedere tendinţa pozitivă a schimburilor comerciale cu Republica Coreea, înregistrată în special în ultimii 6 ani, posibilităţile economiei noastre, precum şi perspectiva revitalizării activităţii economice pe această piaţă în condiţiile deschiderilor asigurate de semnarea Acordului de Comerț Liber între UE și Republica Coreea, se poate aprecia că sunt condiții pentru o promovare mai eficientă a produselor, echipamentelor şi serviciilor româneşti pe această piaţă.

Posibilităţi reale în acest sens există pe linia exportului următoarelor produse: turbine, generatoare, pompe, combustibili, uleiuri minerale, bituminoase, alte produse petroliere, maşini şi aparate electrice, rulmenţi, produse chimice – extracte tanante sau colorante etc., cereale, produse metalurgice, semifabricate plate, bare, profile, sârmă, materiale de construcţii din fontă, fier şi oţel (burlane, ţevi, flanşe, rezervoare), faianţă, obiecte sanitare, transformatoare electrice, lemn şi produse din lemn, cabluri, conductori şi izolatori electrici, băuturi alcoolice (vinuri), ulei de soia, apă minerală, tutun, miere, gemuri, conserve, dulciuri şi produse de patiserie, produse din peşte, produse din carne de porc şi pasăre (după autorizarea importurilor în cauză).

Atragerea investițiilor străine

La 30 iunie 2022, în România operau 276 societăţi comerciale cu capital sud-coreean, reprezentând 0,11% din totalul firmelor cu capital străin înregistrate în ţara noastră.

Republica Coreea ocupă locul 30 în clasamentul pe ţări de rezidenţă al investitorilor în societăţile comerciale cu participare străină la capitalul social, cu o pondere de 0,19 din totalul capitalului străin subscrism conform datelor ONRC.

Valoarea reală a investiţiilor sud-coreene în România este mai mare decât cea evidenţiată în statistica românească deoarece unele investiţii, precum SAMSUNG la Oţeluri Târgovişte şi Giurgiu (parc fotovoltaic, 2013) figurează ca investiţii germane, explică sursa citată.

De menţionat este faptul că până în anul 2006 principala investiţie sud-coreeană în România a fost fabrica de automobile Daewoo de la Craiova, care a fost închisă datorită falimentului grupului sud-coreean.

Sunt de remarcat investiţiile aparţinând grupului DOOSAN, care a preluat în iunie 2006 Kvaerner/IMGB, SAMSUNG care a preluat Oţel Inox Târgovişte şi, mai recent, 2012-2013, ale grupului HYOSUNG la Sighişoara (fabrica de airbaguri).

Alte investiţii sud-coreene importante sunt:

  • modernizarea sistemelor de telecomunicaţii din judeţele Prahova, Buzău şi Alba, în baza contractelor dintre RA Romtelecom şi LG Information and Communication şi a creditelor acordate de guvernul Republicii Coreea în valoare de cca. 100 milioane USD;
  • construirea unei termocentrale electrice în sistem de cooperare la SC PETRO BRAZI SA, cu o putere instalată de 50 MW, în colaborare cu HYUNDAI Engineering and Construction;
  • societatea mixtă EMGS pentru producerea de centrale telefonice digitale de mică şi medie capacitate, între SC ELECTROMAGNETICA SA şi firma LG Information and Communication, societatea mixta POLIFLEX SRL pentru producerea de polietilena expandată.

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. ,,Desantul guvernamental” romanesc a cautat la Seul cele 4 ,,potcoave de cai morti (de la fiecare din ,,caii putere”) ai autoturismelor Daewo, care au fugit din Romania dupa citiva ani!
    A cauta relatii economice si investitionale de catre o tara ca Romania care are indicele de competitivitate (dezastruosul) 74 cu o tara cu competitivitatea/functionalitate economica 1 (UNU !), este ca si cum s-ar merge la Regele Angliei ca sa innobileze un puscarias!
    Clasa politica romaneasca n-a aflat inca pe ce lume (economica) traieste, asa ca de 3 decenii face excursii externe inutile si costisitoare pe tema ,,dezvoltarii industriale”.
    Se pare ca exemplul lui Ponta care a batut China si America dupa investitori care n-au venit niciodata (cu toate consfatuirile bine organizate turistic si gastronomic), a inspirat aceasta excursie inutila…

  2. In Romania BALCANICA Ddevenita salbatica, dupa 1989, avem presedinti de tara, prim-ministri, ministri, parlamentari, presedinti de consilu judetene, prefecti, primari, judecatori, procurori, politisti, membri ai Curtii de conturi, ai Curtii Constitutionale, inspectori financiari, academicieni, ofiteri; MApN, SRI, SIE, STS, SPP, PREOTI in exercitiul functiunii cu AVERI ilicite FABULOASE, cu dosare penale in lucru in faze diferite de invastigare sau judecata, multe achitate……????.
    Este fireasca intrebarea, ce statut au cetatenii romani aflati sub acesti POLITRUCI IMPOSTORI , MAFIOTI conducatori si de ce suporta POPORUL asemenea autoritati publice, COMPROMISE, IMORALE, INCOMPETENTE populate de din belsug cu puscariabili si ticalosi ? Acesti penali si puscariabili au emis si emit de 33 de ani legi pentru protejarea libertatii si averilor proprii dobandite prin HOTIE si ca sa execute pedeapsa cu inchisoarea in petreceri si chefuri la domiciliile lor luxoase din tara si strainatate, FARA CONFISCAREA AVERILOR ILICITE de miliarde de dolari. Unde in lume mai exista asemenea POPOR , JUSTITIE sau DREPTATE .
    In RO JUSTITIA SRL permite ca hotii si banditii FARAONI sa CONDUCA si sa ADMINISTREZE OBSTEA aparati de legile IMORALE facute de ei NAROZII si ticalosi???
    UNDE IN LUME MAI EXISTA PESTE 2.000 DE LEGI NECONSTITUTIONALE elaborate DE HOTI PENTRU HOTI si C.C.R. sau AVOCATUL POPORULUI sa taca ca porcii in papusoi….???
    În ultimii 33 de ani ECONOMIA TARII A FOST DISTRUSA si AVUTIA NATIONALA INSTRAINATA si insusita de MAFIOTI TRADATORI. Datoria țării a crescut de la PLUS 5 miliarde de dolari existenta IN 1990 la peste 100 de miliarde de euro in prezent , in conditiile in care taoate STRUCTURILE sistemului social romanesc sunt pe ultimele locuri din lume (sanatate, invatamant, aparare, infrastructura, etc. )
    BOGATASII fraudisti-banditi ai ROMANIEI SUNT DIN RANDUL POLITICIENILOR SEMIDOCTI MAFIOTI SI TICALOSI PRECUM SI DIN REPREZENTANTII PUTERII REZERVATE A STATULUI (din JUSTITIE, SECURITATE, ARMATA, etc).
    Ro este o tara bananiera. Peste 5 milioane de romani au emigrat, (9 romani pe ora emigreaza) suntem a doua tara din lume la emigratie dupa SIRIA.
    De ce si CUM s-a ajuns aici?
    Este OARE poporul roman un popor de sinucigasi…???
    Numai o REVOLTA POPULARA GENERALA ca in Coreea de Sud intreprinsa in anii ’90 mai poate NORMALIZA viata publica si cea sociala din Ro.
    Atunci sud – coreenii au optat, luptat si infaptuit o republica prezidentiala.
    I-au condamnat prin JUDECARE PUBLICA pe POLITICIENII, GUVERNANTII, DEMNITARII, JUDICIARISTI si pe cei cu FUNCTII PUBLICE vinovati de MAREA CORUPTIE intretinuta de acestia cateva decenii. Totodata au dispus si confiscarea averii acestora NEJUSTIFICATA pana la rude de gradul doi.
    De atunci gradul de DEZVOLTARE si fericire a poporului sud-coreean creste constant. HAIDETI ROMANI la REVOLTA POPULARA GENERALA cat mai avem oportunitatea necesara, adica cat mai avem si noi romanii TARA, sa inlocuim HAZNAUA sau TROACA POLITICA din Ro PLINA de ZOI, LATURI , GUNOAIE si REZIDUURI UMANE cu ELITE adevarate ,progresiste, NATURALE si DEMNITATI umane de CARACTER si cu HAR DUMNEZEESC si de VOLUNTARIAT care sa aduca normalitatea si fericirea mult asteptata de secole si BINE meritata poporului roman.
    Ro din 1990 este capturata de MAFIOTI, BANDITI, TALHARI, DERBEDEI, etc si trebuie recuperata daca mai putem si cat mai avem ce.
    Numai o diagnosticare profunda si riguroasa a cauzelor nocive, toxice existente in calea PROGRESULUI NATIEI ROMANE ne va conduce la ELABORAREA unor STRATEGII si PROGRAME eficiente DE DEZVOLTARE in interes general-national.

    UNDE SUNTETI VOI ADEVAR si DREPTATE PODOABE SFINTE ALE EXISTENTEI UMANITATII PENTRU CA OCHII ROMANILOR PLANSI si TRISTI DE VEACURI VOR SA VA VADA…???…

    Dupa 1989 RO a fost capturata de mai multe MAFII si de catre GRUPARI INFRACTIONALE DE CRIMA ORGANIZATA intitulate Formatiuni Politice sau PARTIDE POLITICE, care au devorat ECONOMIA si AVUTIA NATIONALA alungand in acelasi timp populatia din tara. LEGILE IN RO AU FOST si sunt ELABORATE DE BANDITII POLITRUCI , in favoarea HOTILOR si ticalosilor.
    Singura solutie pana la iscarea unei revolte populare generale sau a unei ciomageli sociale ca la rascoala din 1907 este SOLUTIONAREA RAPIDA SI SIMULTANA A DOSARELOR REVOLUTIEI SI MINERADELOR ocazie cu care sa se identifice vinovatii si clanurile lor si sa li se aplice pedeapsa PENALA si pecuniara cuvenita. Totodata CA SI CONSECINTA SE VA PUTEA APLICA PRINCIPIUL LUSTRATIEI in cadrul institutiilor statului.
    FARA SA FIE SOLUTIONAT DOSARUL REVOLUTIEI IN ROMANIA EXISTA CRIMINALI carora li s-au atribuit titluri de REVOLUTIONARI SI CU MERITE DEOSEBITE carora li se platesc INDEMNIZATII CONSISTENTE DE PESTE 7.000 de lei lunar dar si facilitati (terenuri, spatii comerciale, reduceri de taxe si impozite, etc) TOT EI si acolitii lor AU CA SI PRIVILEGII FUNCTII IMPORTANTE IN CONDUCEREA STATULUI .
    Toate aceste atrocitati si anomalii sociale au indus conducerea tarii in stil AFRICAN, TRIBAL, MAFIOT si duc la ingroparea abisala a Romaniei.
    Prin rezolvarea dosarului LOVITURII DE STAT din 89, se va constata ca puterea politica de dupa 1989 a fost si ESTE ILEGITIMA pana in prezent!
    Prin rezolvarea dosarelor mineriadelor se va constata ca putere politica a fost si ESTE ILEGITIMA deoarece s-au organizat mineriadele si puciurile pentru reprimarea opozantilor, obstructionarea demaocratiei si ingroparea Ro!
    Prin rezolvarea dosarelor privatizarilor frauduloase CARE AU DUS LA FORMAREA BURGHEZIEI COMUNISTE se va constata ca TARA A FOST JEFUITA CU SUTE si mii DE MILIARDE DE DOLARI!
    CLASA zisa POLITICA si AUTORITATILE POSTCOMUNISM TREBUIE SA PLATEASCA PENTRU EXCROCHERIILE SI HOTIILE COMISE IN DETRIMENTUL POPORULUI ROMAN!
    Pentru a destrama STATUL MAFIOT din Ro trebuie inceput cu DEPOLITIZAREA FUNCȚIILOR DE CONDUCERE din economie si administratie ȘI CU DESECRETIZAREA TUTUROR H.G.-urilor emise dupa 1990 unde se gasesc multe din cauzele NENOROCIRII ACESTEI ȚĂRII si in baza carora mafia POLITICA A FĂCUT PARTE-N-PARTE FURACIUNILE nationale si locale!
    Pe baza acestei legislatii secrete Ro este DISTRUSA fără ca PUBLICUL sau populatia să cunoasca CEVA. Nimeni nu poate spune ce conţin CELE aproape 500 de HOTĂRÂRI de GUVERN cu PUTERE de LEGE care au fost SECRETIZATE (aceasta situatie CONFERA GUVERNULUI statut de organizatie MAFIOTA). Legislația considerată clasificată se adoptă prin intermediul Hotărârilor de Guvern secrete. Anual sunt zeci de astfel de acte normative pentru care nu se publică nici măcar titlul Hotărârilor de Guvern. Foarte interesant este faptul că nici măcar unii dintre demnitari înalţi ai Executivului nu cunosc prevederile unor hotărâri secrete luate de Guvernele din care ei au făcut parte. Multe Hotărâri de Guvern (HG) nu sunt publice, nu apar în Monitorul Oficial. Căutand un număr de HG și văzand că precedentul lipsește, s-a întrebat în stânga și-n dreapta, nimeni nu știa ce scrie în aceste hotărâri. Este un adevar inexplicabil cum de „Legislația” clasificată a României, Hotărârile de Guvern nu sunt cunoscute nici măcar de toți membrii Executivelor care le adoptă.În 1990, Guvernarea s-a facut numai cu HG-uri clasificate. Când se aducea în dezbatere un proiect clasificat, funcționarii, ieșeau din sală. Dacă în majoritatea statelor aceste decizii secretizate se fac publice după un număr de ani (între 20 și 50 de ani), la noi acestea riscă să “moară” secrete. Mai mult, nu este făcut public nici măcar titlul HG-ului care se emite. Procedural declasificarea se realizează printr-un act normativ de același nivel. În ultimii ani, media anuala a HG-urilor secrete adoptate a fost de 30. Peste 30% din deciziile luate de Executivul condus de Petre Roman, în 1990, sunt secrete și în acest moment. Conform datelor publicate pe site- ul Camerei Deputaților doar 888 sunt publice, restul de 479 au fost „ascunse” ASA SE EXPLICA EXISTENTA LOVITURII DE STAT din dec. 1989. Nu există o limitare numerică a actelor normative clasificate adoptate în ședințele Guvernului într-un an calendaristic. Hotărârile clasificate pot fi inițiate NORMAL, în conformitate cu Constituția ( NERESPECTATA), de către structurile care și-au organizat activitatea de protecție a informațiilor clasificate, adică Serviciile Screte, Ministerul de Interne și Ministerul Apărării ar intra în această categorie. La analiza inițiativei în ședință a unei H.G. secrete funcționarii ies din sală și rămân doar miniștrii și premierul. DUPA 1989 in timpul Guvernarii GROPARIILOR RO: 1. Petre Roman (premier 1990-1991): Chiar din prima decizie a Guvernului României de după Revoluție este o H.G. care nu a fost publicată nici astazi. Numărul HG-urilor clasificate, în perioada 1990-1992 a fost de 604; in 1990=479 H.G. secrete; in 1991=95 H.G. secrete; in 1992=30H.G.secrete. 2. Pe timpul Guv. Nicolae Văcăroiu (premier 1992-1996): În timpul lui Nicolae Văcăroiu s-au aprobat 70 de legi secrete si 434 de H.G.-uri clasificate. In perioada 1992-1996 au fost băgate la ”secret” un nr. de 434 H.G.-uri din care in 1993=29, in 1994=69,in 1995=78, in 1996=75, in 1997=39, in 1998=70, in 1999=74) 3. Pe timpul Guv. Adrian Năstase (premier 2000-2004): pentru aceasta perioada au fost elaborate 97 de legi secrete și 412 H.G.-uri secrete (in 2000=66, in 2001=39, in 2002=56, in 2003=97,in 2004=88,in 2005=39, in 2006=27) 4. Pe timpul Guv. Victor Ponta (premier 2012-2015): până-n august a.c. au fost emise 340 H.G.-uri secrete din care: in 2007=13, in 2008=32, in 2009=43, in 2010=117, in 2011=25, in 2012=17, in 2013=32, in 2014=23,in 2015=38).
    La toate HG-urile secrete emise “discretionar” numai destinatarul FIE EL SI FARA DREPT DE ADMINISTRARE A VREUNEI BAZE DE DATE CLASIFICATE știe continutul „secretului”. Procedura STANDARD a adoptării unei H.G. clasificate prevede ca doar miniștrii de specialitate (ai Apărării sau de Interne, în funcție de obiectul deciziei, S.R.I., S.I.E.) și primul-ministru sa fie la curent cu prevederile exacte ale inițiativei, restul miniștrilor CARE VOTEAZA văd doar cel mult un sumar AL INITIATIVEI. După aprobarea HG-ului, i se dă un număr și nu este publicat în secțiunea publică a Monitorului Oficial. Conținutul hotărârilor secrete emise dupa 1989 care au schimbat RO în “RAU”, dupa pofta si dorinta MUTANTILOR mostruosi aparuti CA CIUPERCILE OTRAVITOARE dupa ploaie, se transmite numai instituțiilor publice interesate , asa s-au distrus prin privatizare DIRIJATE cele mai importante obiective ale economiei nationale , asa s-a instrainat avutia nationala , ASA A APARUT in RO BURGHEZIA COMUNISTA si capiatlismul salbtic de cumetrie care vor ingropa definitiv si irevocabil ROMANIA.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. ,,Desantul guvernamental” romanesc a cautat la Seul cele 4 ,,potcoave de cai morti (de la fiecare din ,,caii putere”) ai autoturismelor Daewo, care au fugit din Romania dupa citiva ani!
    A cauta relatii economice si investitionale de catre o tara ca Romania care are indicele de competitivitate (dezastruosul) 74 cu o tara cu competitivitatea/functionalitate economica 1 (UNU !), este ca si cum s-ar merge la Regele Angliei ca sa innobileze un puscarias!
    Clasa politica romaneasca n-a aflat inca pe ce lume (economica) traieste, asa ca de 3 decenii face excursii externe inutile si costisitoare pe tema ,,dezvoltarii industriale”.
    Se pare ca exemplul lui Ponta care a batut China si America dupa investitori care n-au venit niciodata (cu toate consfatuirile bine organizate turistic si gastronomic), a inspirat aceasta excursie inutila…

  2. In Romania BALCANICA Ddevenita salbatica, dupa 1989, avem presedinti de tara, prim-ministri, ministri, parlamentari, presedinti de consilu judetene, prefecti, primari, judecatori, procurori, politisti, membri ai Curtii de conturi, ai Curtii Constitutionale, inspectori financiari, academicieni, ofiteri; MApN, SRI, SIE, STS, SPP, PREOTI in exercitiul functiunii cu AVERI ilicite FABULOASE, cu dosare penale in lucru in faze diferite de invastigare sau judecata, multe achitate……????.
    Este fireasca intrebarea, ce statut au cetatenii romani aflati sub acesti POLITRUCI IMPOSTORI , MAFIOTI conducatori si de ce suporta POPORUL asemenea autoritati publice, COMPROMISE, IMORALE, INCOMPETENTE populate de din belsug cu puscariabili si ticalosi ? Acesti penali si puscariabili au emis si emit de 33 de ani legi pentru protejarea libertatii si averilor proprii dobandite prin HOTIE si ca sa execute pedeapsa cu inchisoarea in petreceri si chefuri la domiciliile lor luxoase din tara si strainatate, FARA CONFISCAREA AVERILOR ILICITE de miliarde de dolari. Unde in lume mai exista asemenea POPOR , JUSTITIE sau DREPTATE .
    In RO JUSTITIA SRL permite ca hotii si banditii FARAONI sa CONDUCA si sa ADMINISTREZE OBSTEA aparati de legile IMORALE facute de ei NAROZII si ticalosi???
    UNDE IN LUME MAI EXISTA PESTE 2.000 DE LEGI NECONSTITUTIONALE elaborate DE HOTI PENTRU HOTI si C.C.R. sau AVOCATUL POPORULUI sa taca ca porcii in papusoi….???
    În ultimii 33 de ani ECONOMIA TARII A FOST DISTRUSA si AVUTIA NATIONALA INSTRAINATA si insusita de MAFIOTI TRADATORI. Datoria țării a crescut de la PLUS 5 miliarde de dolari existenta IN 1990 la peste 100 de miliarde de euro in prezent , in conditiile in care taoate STRUCTURILE sistemului social romanesc sunt pe ultimele locuri din lume (sanatate, invatamant, aparare, infrastructura, etc. )
    BOGATASII fraudisti-banditi ai ROMANIEI SUNT DIN RANDUL POLITICIENILOR SEMIDOCTI MAFIOTI SI TICALOSI PRECUM SI DIN REPREZENTANTII PUTERII REZERVATE A STATULUI (din JUSTITIE, SECURITATE, ARMATA, etc).
    Ro este o tara bananiera. Peste 5 milioane de romani au emigrat, (9 romani pe ora emigreaza) suntem a doua tara din lume la emigratie dupa SIRIA.
    De ce si CUM s-a ajuns aici?
    Este OARE poporul roman un popor de sinucigasi…???
    Numai o REVOLTA POPULARA GENERALA ca in Coreea de Sud intreprinsa in anii ’90 mai poate NORMALIZA viata publica si cea sociala din Ro.
    Atunci sud – coreenii au optat, luptat si infaptuit o republica prezidentiala.
    I-au condamnat prin JUDECARE PUBLICA pe POLITICIENII, GUVERNANTII, DEMNITARII, JUDICIARISTI si pe cei cu FUNCTII PUBLICE vinovati de MAREA CORUPTIE intretinuta de acestia cateva decenii. Totodata au dispus si confiscarea averii acestora NEJUSTIFICATA pana la rude de gradul doi.
    De atunci gradul de DEZVOLTARE si fericire a poporului sud-coreean creste constant. HAIDETI ROMANI la REVOLTA POPULARA GENERALA cat mai avem oportunitatea necesara, adica cat mai avem si noi romanii TARA, sa inlocuim HAZNAUA sau TROACA POLITICA din Ro PLINA de ZOI, LATURI , GUNOAIE si REZIDUURI UMANE cu ELITE adevarate ,progresiste, NATURALE si DEMNITATI umane de CARACTER si cu HAR DUMNEZEESC si de VOLUNTARIAT care sa aduca normalitatea si fericirea mult asteptata de secole si BINE meritata poporului roman.
    Ro din 1990 este capturata de MAFIOTI, BANDITI, TALHARI, DERBEDEI, etc si trebuie recuperata daca mai putem si cat mai avem ce.
    Numai o diagnosticare profunda si riguroasa a cauzelor nocive, toxice existente in calea PROGRESULUI NATIEI ROMANE ne va conduce la ELABORAREA unor STRATEGII si PROGRAME eficiente DE DEZVOLTARE in interes general-national.

    UNDE SUNTETI VOI ADEVAR si DREPTATE PODOABE SFINTE ALE EXISTENTEI UMANITATII PENTRU CA OCHII ROMANILOR PLANSI si TRISTI DE VEACURI VOR SA VA VADA…???…

    Dupa 1989 RO a fost capturata de mai multe MAFII si de catre GRUPARI INFRACTIONALE DE CRIMA ORGANIZATA intitulate Formatiuni Politice sau PARTIDE POLITICE, care au devorat ECONOMIA si AVUTIA NATIONALA alungand in acelasi timp populatia din tara. LEGILE IN RO AU FOST si sunt ELABORATE DE BANDITII POLITRUCI , in favoarea HOTILOR si ticalosilor.
    Singura solutie pana la iscarea unei revolte populare generale sau a unei ciomageli sociale ca la rascoala din 1907 este SOLUTIONAREA RAPIDA SI SIMULTANA A DOSARELOR REVOLUTIEI SI MINERADELOR ocazie cu care sa se identifice vinovatii si clanurile lor si sa li se aplice pedeapsa PENALA si pecuniara cuvenita. Totodata CA SI CONSECINTA SE VA PUTEA APLICA PRINCIPIUL LUSTRATIEI in cadrul institutiilor statului.
    FARA SA FIE SOLUTIONAT DOSARUL REVOLUTIEI IN ROMANIA EXISTA CRIMINALI carora li s-au atribuit titluri de REVOLUTIONARI SI CU MERITE DEOSEBITE carora li se platesc INDEMNIZATII CONSISTENTE DE PESTE 7.000 de lei lunar dar si facilitati (terenuri, spatii comerciale, reduceri de taxe si impozite, etc) TOT EI si acolitii lor AU CA SI PRIVILEGII FUNCTII IMPORTANTE IN CONDUCEREA STATULUI .
    Toate aceste atrocitati si anomalii sociale au indus conducerea tarii in stil AFRICAN, TRIBAL, MAFIOT si duc la ingroparea abisala a Romaniei.
    Prin rezolvarea dosarului LOVITURII DE STAT din 89, se va constata ca puterea politica de dupa 1989 a fost si ESTE ILEGITIMA pana in prezent!
    Prin rezolvarea dosarelor mineriadelor se va constata ca putere politica a fost si ESTE ILEGITIMA deoarece s-au organizat mineriadele si puciurile pentru reprimarea opozantilor, obstructionarea demaocratiei si ingroparea Ro!
    Prin rezolvarea dosarelor privatizarilor frauduloase CARE AU DUS LA FORMAREA BURGHEZIEI COMUNISTE se va constata ca TARA A FOST JEFUITA CU SUTE si mii DE MILIARDE DE DOLARI!
    CLASA zisa POLITICA si AUTORITATILE POSTCOMUNISM TREBUIE SA PLATEASCA PENTRU EXCROCHERIILE SI HOTIILE COMISE IN DETRIMENTUL POPORULUI ROMAN!
    Pentru a destrama STATUL MAFIOT din Ro trebuie inceput cu DEPOLITIZAREA FUNCȚIILOR DE CONDUCERE din economie si administratie ȘI CU DESECRETIZAREA TUTUROR H.G.-urilor emise dupa 1990 unde se gasesc multe din cauzele NENOROCIRII ACESTEI ȚĂRII si in baza carora mafia POLITICA A FĂCUT PARTE-N-PARTE FURACIUNILE nationale si locale!
    Pe baza acestei legislatii secrete Ro este DISTRUSA fără ca PUBLICUL sau populatia să cunoasca CEVA. Nimeni nu poate spune ce conţin CELE aproape 500 de HOTĂRÂRI de GUVERN cu PUTERE de LEGE care au fost SECRETIZATE (aceasta situatie CONFERA GUVERNULUI statut de organizatie MAFIOTA). Legislația considerată clasificată se adoptă prin intermediul Hotărârilor de Guvern secrete. Anual sunt zeci de astfel de acte normative pentru care nu se publică nici măcar titlul Hotărârilor de Guvern. Foarte interesant este faptul că nici măcar unii dintre demnitari înalţi ai Executivului nu cunosc prevederile unor hotărâri secrete luate de Guvernele din care ei au făcut parte. Multe Hotărâri de Guvern (HG) nu sunt publice, nu apar în Monitorul Oficial. Căutand un număr de HG și văzand că precedentul lipsește, s-a întrebat în stânga și-n dreapta, nimeni nu știa ce scrie în aceste hotărâri. Este un adevar inexplicabil cum de „Legislația” clasificată a României, Hotărârile de Guvern nu sunt cunoscute nici măcar de toți membrii Executivelor care le adoptă.În 1990, Guvernarea s-a facut numai cu HG-uri clasificate. Când se aducea în dezbatere un proiect clasificat, funcționarii, ieșeau din sală. Dacă în majoritatea statelor aceste decizii secretizate se fac publice după un număr de ani (între 20 și 50 de ani), la noi acestea riscă să “moară” secrete. Mai mult, nu este făcut public nici măcar titlul HG-ului care se emite. Procedural declasificarea se realizează printr-un act normativ de același nivel. În ultimii ani, media anuala a HG-urilor secrete adoptate a fost de 30. Peste 30% din deciziile luate de Executivul condus de Petre Roman, în 1990, sunt secrete și în acest moment. Conform datelor publicate pe site- ul Camerei Deputaților doar 888 sunt publice, restul de 479 au fost „ascunse” ASA SE EXPLICA EXISTENTA LOVITURII DE STAT din dec. 1989. Nu există o limitare numerică a actelor normative clasificate adoptate în ședințele Guvernului într-un an calendaristic. Hotărârile clasificate pot fi inițiate NORMAL, în conformitate cu Constituția ( NERESPECTATA), de către structurile care și-au organizat activitatea de protecție a informațiilor clasificate, adică Serviciile Screte, Ministerul de Interne și Ministerul Apărării ar intra în această categorie. La analiza inițiativei în ședință a unei H.G. secrete funcționarii ies din sală și rămân doar miniștrii și premierul. DUPA 1989 in timpul Guvernarii GROPARIILOR RO: 1. Petre Roman (premier 1990-1991): Chiar din prima decizie a Guvernului României de după Revoluție este o H.G. care nu a fost publicată nici astazi. Numărul HG-urilor clasificate, în perioada 1990-1992 a fost de 604; in 1990=479 H.G. secrete; in 1991=95 H.G. secrete; in 1992=30H.G.secrete. 2. Pe timpul Guv. Nicolae Văcăroiu (premier 1992-1996): În timpul lui Nicolae Văcăroiu s-au aprobat 70 de legi secrete si 434 de H.G.-uri clasificate. In perioada 1992-1996 au fost băgate la ”secret” un nr. de 434 H.G.-uri din care in 1993=29, in 1994=69,in 1995=78, in 1996=75, in 1997=39, in 1998=70, in 1999=74) 3. Pe timpul Guv. Adrian Năstase (premier 2000-2004): pentru aceasta perioada au fost elaborate 97 de legi secrete și 412 H.G.-uri secrete (in 2000=66, in 2001=39, in 2002=56, in 2003=97,in 2004=88,in 2005=39, in 2006=27) 4. Pe timpul Guv. Victor Ponta (premier 2012-2015): până-n august a.c. au fost emise 340 H.G.-uri secrete din care: in 2007=13, in 2008=32, in 2009=43, in 2010=117, in 2011=25, in 2012=17, in 2013=32, in 2014=23,in 2015=38).
    La toate HG-urile secrete emise “discretionar” numai destinatarul FIE EL SI FARA DREPT DE ADMINISTRARE A VREUNEI BAZE DE DATE CLASIFICATE știe continutul „secretului”. Procedura STANDARD a adoptării unei H.G. clasificate prevede ca doar miniștrii de specialitate (ai Apărării sau de Interne, în funcție de obiectul deciziei, S.R.I., S.I.E.) și primul-ministru sa fie la curent cu prevederile exacte ale inițiativei, restul miniștrilor CARE VOTEAZA văd doar cel mult un sumar AL INITIATIVEI. După aprobarea HG-ului, i se dă un număr și nu este publicat în secțiunea publică a Monitorului Oficial. Conținutul hotărârilor secrete emise dupa 1989 care au schimbat RO în “RAU”, dupa pofta si dorinta MUTANTILOR mostruosi aparuti CA CIUPERCILE OTRAVITOARE dupa ploaie, se transmite numai instituțiilor publice interesate , asa s-au distrus prin privatizare DIRIJATE cele mai importante obiective ale economiei nationale , asa s-a instrainat avutia nationala , ASA A APARUT in RO BURGHEZIA COMUNISTA si capiatlismul salbtic de cumetrie care vor ingropa definitiv si irevocabil ROMANIA.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: