luni

22 aprilie, 2024

18 februarie, 2020

CCR a stabilit marți, cu unanimitatea de voturi, că OUG prin care a fost introdusă, anul trecut, obligativitatea achiziționării cartelelor prepay doar cu buletinul este neconstituțională în ansamblul său.

OUG 62/2019 a fost aprobată anul trecut, de Cabinetul Viorica Dăncilă, după izbucnirea scandalului de la Caracal. Adolescenta Alexandra Măceșanu a sunat de trei ori la 112, de pe telefonul cu cartelă prepay al presupusului răpitor, dar autoritățile nu au fost în stare să identifice, timp de aproximativ 15 ore, casa în care tânăra fusese sechestrată și ucisă.

Obligativitatea actului de identitate la cumpărarea acestor cartele telefonice se afla în dezbatere publică de mai mulți ani, însă reglementarea a fost blocată de opoziția societății civile.


Ordonanța impunea ca, de la 1 septembrie 2020, operatorii de telefonie mobilă să întrerupă furnizarea de servicii către posesorii de cartele prepay care nu și-au declarat identitatea.

Reamintim că prin ordonanță de urgență nu pot fi reglementate chestiuni ce afectează drepturi fundamentale și libertăți civile, așa cum este și cazul OUG privind cartelele prepay.

Prezentăm integral comunicatul transmis marți de CCR:

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2019 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice este neconstituțională, în ansamblul său.


Curtea a reținut că Guvernul nu a motivat în cuprinsul actului normativ criticat situația extraordinară a cărei reglementare nu putea fi amânată și nici urgența reglementării, limitându-se la a justifica oportunitatea și necesitatea reglementărilor, aspecte care nu se circumscriu criteriilor de constituționalitate prevăzute de art.115 alin.(4) din Constituție, așa cum acestea au fost dezvoltate în jurisprudența constantă a Curții Constituționale.

Mai mult, Curtea a constatat că principala modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2000 adusă prin actul supus controlului de constituționalitate, respectiv cea referitoare la achiziționarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face în avans, a fost amânată de două ori, mai întâi până la 31 decembrie 2019, apoi până la 31 martie 2020, în condițiile în care Ordonanța de urgență a Guvernului nr.62/2019 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în data de 3 septembrie 2019, fapt care dovedește inexistența urgenței reglementării.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: