joi

25 aprilie, 2024

16 decembrie, 2013

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunțat ce proiecte își propune să demareze anul viitor: o line ferată de mare viteză construită de companii chineze, care să traverseze țara de la est la vest, continuarea lucrărilor la canalul Dunăre Main Rin și o serie de lucrări de reabilitare a căii ferate.

Ministrul transporturilor a declarat la sfârșitul săptămânii trecute că au fost demarate negocierile cu companii din China pe tema modernizării căii ferate Constanța – Curtici, Costul proiectului a fost estimat la aproximatv 11 miliarde de euro, durata va fi de câțiva ani, iar viteza trenurilor ar putea ajunge la 250 km/h.

Dacă negocierile se vor încheia cu succes, lucrările vor demara pe tronsonul București Constanța. Odată finalizate aceste lucrări, o călătorie din capitală până la mare va dura mai puțin de o oră.


Chinezii ar putea investi și în modernizarea altor liniilor de cale ferată cum ar fi tronsonul dintre Iasi si Giurgiu, de 600 de km.

Si inelul feroviar din jurul Bucurestiului ar putea fi reabilitat cu banii chinezilor si folosit si pentru transportul de calatori, nu numai de marfa. Modernizarea celor 82 de km ar costa 350 de milioane de euro.

Investiții de peste 700 de milioane de euro

Invitata in emisiunea „Dupa 20 de ani”, ministrul Transporturilor a explicat că ministerul nu are bani de investiții directe ci doar pentru cofinanțarea proiectelor cu fonduri europene. În 2014, 675 de milioane de euro, la care se adugă cofinanțarea, sunt disponibili pentru proiecte în transporturi. Banii vor fi folosiți, în principal, pentru reabilitarea căii ferate și pentru realizarea proiectului Dunăre Main Rhin.

„Trenurile de marfă circulă cu 40 de km la oră. Reabilitare înseamnă că în urma acestor interventii, trenurile de marfă să circule cu 120 de km la oră și trenurile de călători cu 160 km la oră.”, a declarat Ramona Mănescu.


Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizată modernizarea a 204 kilometri de linie ferata, pe tronsoanele Sighișoara – Simeria și Radna – Curtici, potrivit ministrului.

Canalul Dunăre Main Rhin

Proiectul fluvial presupune dragarea unor porțiuni din șenalul Dunării pentru înbunătățirea condițiilor de navigație, precum și modernizarea porturilor românești la Dunăre pentru a realiza mai ușor transferul de mărfuri de pe vase pe calea ferată. Ramona Mănescu este încrezătoare că va putea finaliza acest proiect în patru ani.

„Proiectul acesta urmează să fie realizat din Connecting Europe Facility, avem alocat 750 milioane euro pentru acest proiect. Este un proiect integrat, pentru că nu vorbim doar de căi navigabile, vorbim şi de refacerea porturilor şi centrele logistice care vor fi în porturi”, a precizat ministrul.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Cum isi recupereaza chinezii banii ? Timpiti nu sint !
    Daca este rentabila o astfel de linie de ce nu o realizeaza Romania ? Stie doar sa caute investitori straini si sa asigura paza cu jandarmi!
    Cine pazeste macar linia Bucuresti-Costanta impotriva furturilor, politie chineza ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Cum isi recupereaza chinezii banii ? Timpiti nu sint !
    Daca este rentabila o astfel de linie de ce nu o realizeaza Romania ? Stie doar sa caute investitori straini si sa asigura paza cu jandarmi!
    Cine pazeste macar linia Bucuresti-Costanta impotriva furturilor, politie chineza ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: