joi

25 aprilie, 2024

21 decembrie, 2019

După un an de discuții cu Comisia Europeană, Booking.com s-a angajat să oprească, „tehnicile de manipulare” precum neprecizarea statutului de anunțuri sponsorizate și prezentarea eronată a discount-urilor, pe site-ul său de călătorii și de rezervare de cazare.

Booking.com își va modifica site-ul respectiv  până la 16 iunie 2020, ca urmare a discuțiilor la care a participat și Autoritatea pentru Consumatori și Piețe din Olanda, țara de origine a platformei.

„Toate companiile trebuie să respecte standardele noastre legale ridicate dacă vor să facă afaceri în UE. Ca lider de piață, este vital ca firme precum Booking.com să-și îndeplinească responsabilitățile în materie”, a declarat comisarul european pentru justiție și protecția consumatorilor, Didier Reynders, într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).


CE a mai cerut ca Booking.com să se „asigure că sistemele de rezervare online a cazărilor sunt lipsite de tehnici manipulative, cum ar fi:

  • ascunderea statutului de sponsorizare în clasamentul ofertelor,
  • exercitarea unei presiuni de timp nejustificate asupra utilizatorilor sau
  • reprezentarea eronată a reducerilor de preț”, potrivit comisarului Didier Reynerds.

Booking.com va trebui să se asigure că reducerile oferite în ofertele sunt economii reale, să prezintre prețul total în mod clar și să precizeze clar că oferta de cazare este a unei gazde private sau a uneia profesionale.

Compania mai susține că s-a angajat voluntar să lucreze cu CE dar că „crede în legislația clară și stanfdardele care se aplică tuturor în industrie”, potrivit , potrivit Reuters.

Mai multe precizări, mai puține ambiguități

Comisia Europeană spune că Booking.com s-a angajat să efectueze modificări ale practicilor sale precum:

  • să fie clar pentru consumatori că inflrmații precum „ultima cameră disponibilă!” se referă doar la oferta de pe platforma Booking.com.
  • să nu prezinte o ofertă ca fiind limitată în timp dacă același preț va fi disponibil și după termen.
  • să clarifice modul de aranjare în clasament a ofertelor și dacă tarifele plătite de hotelul respectiv către Booking.com au influențat poziția sa în lista de rezultate.
  • să clari termenii comparațiilor între oferte în funcție de anumite criterii (de exemplu, durata șederii), iar diferențele de preț să nu fie prezentate ca reduceri de preț.
  • comparațiile de prețuri prezentate ca reduceri să constituie economii reale pentru consumator, de exemplu prin precizarea prețului standard luat ca referință.
  • să afișeze prețul întreg pe care consumatorii va trebui să îl plătească (inclusiv taxele obligatorii și tarifele care pot fi calculate în mod rezonabil în avans) într-un mod clar și evident.
  • să prezinte ofertele epuizate, în funcție de criteriile de căutare.

Booking.com este cunoscut sub aces brand din anul 2000, dar datează din 1996. Grupul american Priceline Group a cumpărat Booking.com în 2005, pentru 133 de milioane de dolari și și-a schimbat numele în Booking Holdings, în 2018.

Booking Holdings a ajuns la venituri anuale de aproape 15 miliarde de dolari, din mai multe platforme online dedicate vacanțelor, de rezervări de camere la hotel, de bilete de avion și de închirieri auto.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: