6 aprilie, 2019

Boeing a anunţat vineri că va reduce producţia lunară de avioane 737 cu aproape 20%, majoritatea în varianta MAX, pentru că nu se așteaptă ca autoritatea aeronautică americană să ridice interdicția de zbor decisă în urma catastrofelor aviatice din Etiopia şi Indonezia.

Cele două prăbușiri ale Boeing 737 max au ucis 346 de oameni.

Producţia va fi redusă la 42 de avioane pe lună, de la 52, începând cu jumătatea lunii aprilie, a anunţat compania într-un comunicat citat de Reuters.


Oficialii Boeing cred că avionul 737 MAX ar putea fi consemnat cel puţin două luni.

Directorul general al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat vineri că Boeing ştie acum că un lanţ de evenimente a provocat ambele dezastre, veriga comună fiind activarea softului anti-blocare MCAS.

Boeing a precizat că nu va reduce numărul locurilor de muncă şi va lua măsuri să atenueze impactul financiar.

Board-ul companiei va înfiinţa o comisie care va analiza modul de proiectare şi de dezvoltare a avioanelor, a spus Muilenburg. Comisia ”va recomanda îmbunătăţurea politicilor şi procedurilor” pentru 737 MAX şi alte programe de construcţie de avioane.


Boeing susține că actualizarea software a 737 MAX face progrese, pentru a preveni alte accidente.
Acţiunile Boeing Co au scăzut cu circa 2% după închiderea tranzacţiilor de la bursa din New York. Un număr puţin peste 370 de avioane 737 MX sunt consemnate la sol, iar alte aproape 5.000 sunt comandate de către operatori aerieni.

Boeing are probleme de logistică pentru parcarea numărului tot mai mare de avioane şi este responsabilă şi de toate costurile de întreţinere, pentru că nu a mai putut să livreze aeronavele clienţilor, au declarat două persoane apropiate situaţiei.

Anterior, Boeing intenţiona să mărească producţia de avioane 737 MAX la 57 pe lună, începând din luna iunie.
Menţinerea avioanelor parcate fără să le livreze consumă bani în plus, prin creşterea inventarului.

Un furnizor al Boeing, Spirit Aerosystems Holdings, a anunţat că va continua să fabrice 52 de seturi complete de componente pentru 737 MAX pe lună, urmând să le stocheze. Acţiunile Spirit Aerosystems au scăzut cu 3,5%.

Preşedintele Comisiei pentru Siguranţa Transporturilor Naţionale (NTSB) din SUA, Robert Sumwalt, a declarat că investigatorii americani au primit date brute referitoare la zborul 302 al Ethiopian Airlines de îndată ce au fost citite în Franţa. El a adăugat că raportul preliminar privind acest zbor ”a fost foarte amănunţit şi bine realizat”.

Fostul preşedinte al NTSB, Christopher Hart, numit de către Administraţia Federală pentru Aviaţie să conducă o echipă internaţională de evaluare a siguranţei 737 MAX, a declarat vineri că evaluarea, care va începe luni, ar putea dura aproximativ trei luni.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: