marți

14 mai, 2024

12 noiembrie, 2021

Numărul de tranzacţii efectuate de Black Friday a ajuns la 411.365, până la ora 14.00, cu 31,75% mai mult decât la aceeaşi oră anul 2020, conform datelor PayU România. Pe platforma eMag, 80% din vizite au fost realizate de pe smartphone-uri.

Au fost înregistrate 269.491 de tranzacţii achiziţionate prin plata cu un singur click, în creştere cu peste 62% decât în anul precedent, iar totalul volumelor tranzacţionate până la ora amintită ajunsese la 192,92 milioane de lei, cu 9,53% peste ponderea raportată la ediţia din 2020 a Black Friday. Dintre acestea, 119,86 milioane de lei reprezentau plată cu un singur click.

Conform statisticii în timp real, minutul de aur s-a înregistrat la ora 8:00 şi a rămas la 3.563 de tranzacţii, în timp ce numărul mediu de tranzacţii pe minut era de 532, cu peste 35% mai mare decât cel din anul precedent.


Valoarea medie a coşului de cumpărături este de 610 lei, respectiv 1.003 lei pentru cumpărăturile achiziţionate în rate.

Datele PayU arată că tranzacţiile procesate în alte ţări au fost de 34.419, o diferenţă de peste 43% în comparaţie cu anul trecut. În topul ţărilor care au cumpărat din România rămân Marea Britanie, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.

Topul domeniilor

  • Până la ora 14:00, industria de eTail a preluat conducerea în ierarhia tranzacţiilor, cu un cuantum de 62.681 lei.
  • Pe locul al doilea şi al treilea se clasa industria de IT&C, cu tranzacţii în valoare de 57.409 lei, respectiv 44.326 lei.

Comandament Special Black Friday organizat de Protecția Consumatorilor – 11 platforme amendate

În prima zi de activitate, Comandamentul Special Black Friday a amendat cu 275.000 de lei 11 site-uri cu promoţii speciale, anunță Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.


Sancțiunile au fost date după ce s-au constatat nereguli precum:

  • vânzări cu preț redus, deși prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
  • lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.

Platformele amendate: Altex România SRL – www.mediagalaxy.ro, Flanco Retail SA – www.flanco.ro, FineStore Distribution SRL – magazin de băuturi alcoolice, Vivre Deco SA – www.vivre.ro, Studio Moderna SRL – www.top-shop.ro, Arsis Trading SRL – www.arsis.ro, Lc Waikiki Retail Ro SRL – www.lcv.ro, Elefant SRL – www.elefant.ro, Premium Store SRL – www.premiumstore.ro şi Pc Garage SRL – www.pcgarage.ro, Evolution Prest Systems SRL – www.evomag.ro.

De asemenea, au fost emise 10 decizii de încetare a practicii comerciale incorecte, însă doar site-ul www.mediagalaxy.ro a remediat abaterile pe loc.

80% din intrările pe eMag au fost realizate de pe dispozitivele mobile

După primele 7 ore de Black Friday, pe eMag au fost plasate comenzi pentru 1.450.000 de produse din oferta eMAG, cu 34% mai mult decât în 2020 în același interval.

În prezent mai sunt 3 milioane de produse în stoc, iar promoțiile vor fi disponibile până noaptea târziu.

Statisticile:

  • Valoare comenzilor plasate în primele 3 ore de la startul evenimentului depășește 340 milioane de lei.
  • În medie, fiecare client comandă de 1.200 de lei la eMAG și pune în coș 3,7 produse, un număr aproape dublu comparativ cu anul trecut.
  • Clienții Genius au avut, în medie, 9 produse pe comandă și beneficiază de transport gratuit la easybox și prin curierat. Ei au economisit până acum 2,7 milioane de lei din costul de livrare.
  • Printre cele mai populare categorii sunt produsele pentru casă și îngrijirea casei, electronicele și produsele pentru îngrijire personală.
  • Anul acesta clienții au optat preponderent pentru livrarea la easybox și peste 60% dintre cei care au opțiunea disponibilă au ales această modalitate de a primi cumpărăturile.
  • Aproape 60% dintre comenzi au fost plătite cu cardul și peste 80% din vizite au fost realizate de pe dispozitive mobile.

Comportamentul de cumpărături s-a schimbat față de anul trecut – clienții pun în coș un număr aproape dublu de produse din toate categoriile, arată un comunicat al companiei.

„Am remarcat trei tendințe pe parcursul zilei pe care le anticipam în schimbarea comportamentului de consum: în primul rând, clienții s-au obișnuit că online pot comanda orice și pun în coș produse din mai multe categorii de produse, iar în al doilea rând, folosesc cardul pentru a plăti ce au comandat. Plata cu cardul a atins nivelul record de 60% și arată, pe de o parte, încrederea în comerțul online și, în al doilea rând, simplitatea de a comanda. A treia tendință este comanda prin intermediul aplicației ca principală metodă de achiziție. Peste 80% dintre comenzi au venit de pe dispozitive mobile. Credem că aceste tendințe se vor accentua în anii următori și comenzile online vor intra în obiceiurile zilnice de cumpărare ale clienților,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Recorduri la start de Black Friday la eMAG

  • Secunda de aur 09:30:26 – 454 de produse vândute pe secundă
  • Minutul de aur 7:29 – 13.556 de produse comandate în valoare de 6,2 milioane lei
  • 11.027 de produse în valoare de 8,15 milioane lei au fost comandate în primul minut de la start

Produse speciale vândute:

  • Automobile – 9 comenzi
  • Aur și monede – 2.4kg
  • Ceasuri și bijuterii – 75 comenzi
  • Servicii medicale – 658 de comenzi
  • Servicii telefonice – 632 de comenzi
  • Imobiliare – 23 cereri
  • Pachete turistice – 935 nopți de cazare

Curiozități de Black Friday

  • Cea mai mare comandă a fost pentru un ceas Raymond Weil, automatic, 46.4 x 35 mm, Don Giovanni Cosi Grande in valoare de 38.18,91 lei, cel mai mic preț din an
  • Pachetul Jameson Hot Tub Ciubăr cu 12 sticle de whiskey și un ciubăr de 8 persoane s-a vândut în primele 15 minute, la prețul de 4.999,99 lei
  • Prima casă vândută online de Black Friday
  • În primele 7 ore s-a vândut întreaga cantitate de 60.000 litri de carburant disponibilă în ofertă

Număr produse vândute după șapte ore de la startul Black Friday

Din totalul de 1,45 milioane vândute, categoriile cu cele mai mari vânzări sunt:

  • Beauty și îngrijire personală – 123.000
  • Produse pentru casă și îngrijirea casei – 156.000
  • Băuturi și cafea – 48.000
  • Electrocasnice mici – 73.000
  • Fashion – 41.000
  • Jucării – 54.000
  • Smartphone-uri și smartwatch-uri – 53.000
  • Televizoare și siteme audio – 49.000
  • Produse de protecție și echipamente medicale – 37.000
  • Frigidere și mașini de spălat – 27.000
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: