miercuri

24 aprilie, 2024

25 octombrie, 2022

Banca Europeană de Investiţii (BEI) împreună cu Comisia Europeană au lansat un studiu de pre-fezabilitate pentru a evalua cum pot fi conectate mai bine reţelele feroviare din Ucraina şi Republica Moldova cu reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T).

Ecartamentul şinelor de cale ferată din majoritatea UE este diferit de cel din ţările din fosta URSS, ceea ce face dificilă livrarea mărfurilor în ambele direcţii.

Această problemă poate fi rezolvată prin extinderea ecartamentului şinelor de cale ferată din UE peste graniţele Poloniei şi României în Ucraina şi Republica Moldova.

(Citește și: „Trenurile de marfă ucrainene pot descărca direct în Portul Galați. S-a deschis calea ferată cu ecartament larg”)


„Acest studiu este una dintre măsurile pe termen mediu şi lung prevăzute în Planul de acţiune pentru culoarele de solidaritate.(…) În acest fel pregătim cadrul pentru soluţii pe termen lung, sprijinim Ucraina în schimburile sale comerciale de după război şi reconstrucţia ţării”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.

La rândul său, vicepreședintele BEI Teresa Cerwinska, care se ocupă de operațiunile din Ucraina și Moldova, a declarat că „studiul reprezintă investiția strategică a băncii în creșterea economică ecologică durabilă, care sporește securitatea alimentară globală”.

“Integrarea rețelelor feroviare va facilita și mai sigur deplasarea persoanelor, bunurilor și serviciilor între cele trei piețe, precum și va accelera integrarea celor două țări în UE”. A mai spus Teresa Cerwinska

Studiul ar trebui finalizat până în mai 2023

JASPERS, divizia de consultanţă tehnică a BEI, este responsabilă de finalizarea studiului de pre-fezabilitate până în luna mai 2023, în strânsă cooperare cu toate ţările implicate.


În luna iulie a acestui an, Comisia Europeană a anunţat că şi-a modificat propunerea legislativă din luna decembrie 2021 privind revizuirea Regulamentului pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport (TEN-T), în ideea prelungirii a patru coridoare TEN-T până în Ucraina şi Republica Moldova.

Printre modificările avute în vedere de Comisie se numără:

  • prelungirea Coridorul Marea Nordului – Marea Baltică via Lvov şi Kiev până la Mariupol;
  • prelungirea Coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee până la Odesa via Lvov şi Chişinău;
  • prelungirea coridoarelor Marea Baltică-Marea Adriatică şi Rin-Dunăre până la Lvov.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: