fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Cele mai recente date definitive privind PIB-ul pe regiuni în România. Implicații pentru adoptarea euro

România figurează ca PIB/locuitor exprimat în euro la nivelul de doar 35% din media UE27, potrivit datelor prelucrate post-Brexit și publicate recent de Eurostat pentru… Mai mult

11.05.2020

Analiză

Deficitul comercial a crescut cu peste 50% în martie – acoperirea importurilor cu exporturi a coborât sub nivelul din 2010

Deficitul comercial pe luna martie 2020 a fost de 1,85 miliarde euro, cu peste 50% mai mare față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

11.05.2020

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

Bechtel construiește o autostradă în Serbia. Cost: 7,2 milioane euro pe kilometru

de Iulian Soare , 20.11.2018

Guvernul Serbiei a semnat recent un acord cu grupul american de inginerie civilă Bechtel pentru construirea unei autostrăzi care să unească coridoarele X și XI de transport trans-europene pe termen scurt, potrivit Digi24, care citează seenews.com.

Autostrada ce va avea o lungime de 110 kilometri, contractul va avea o valoare de 800 de milioane de euro iar lucrările sunt planificate să înceapă anul viitor.

Coridorul X leagă Salzburg,  Austria, de portul grecesc Salonic și trece prin Slovenia, Croația, Serbia și Macedonia.

“Drumul de 110 km va trece printr-o parte din Serbia centrală, unde trăiesc aproape 500.000 de persoane și se vor conecta Coridoarele X și XI”, a declarat ministrul infrastructurii, Zorana Mihajlovic, după semnarea Memorandumului de înțelegere cu Bechtel.

Țara vecină a ajuns la o lungime a rețelei de autostrăzi de 747 kilometri, cu toate că are un PIB de 4-5 ori mai mic decât cel al României și nu primește fonduri europene, cifrate la miliarde de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.

Cu o suprafață de 77.453 de kilometri pătrați, de peste trei ori mai mică decât cea a România, Serbia a reușit în ultimii ani să egaleze dacă nu cumva chiar să depășească România la capitolul lungime a rețelei de autostrăzi. Aceasta în pofida faptului că pentru perioada 2014-2020 țara vecină primește de la UE 1,5 miliarde euro fonduri nerambursbile, față de 33 de miliarde euro alocate României.

Dezvoltarea rețelei de autostrăzi mai are un efect. Deoarece legătura rutieră și feroviară este mult mai bună transportul de mărfuri spre centrul Europei riscă să migreze dinspre portul Constanța spre porturile de la Adriatica, de unde pot ajunge la rapid in Europa centrală.

Ultimele date prezentate de compania de stat ”Drumurile Serbiei”, omoloaga Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR), arată că țara vecină avea în aprilie 2017 o rețea de 747 kilometri autostradă, respectiv cam cât are România în prezent (746 kilometri de autostradă).

Aceasta însă în condițiile în care posibilitățile celor două țări sunt diferite. România are un PIB de 187 miliarde dolari, față de 37,74 miliarde de dolari ale Serbiei, iar populația țării vecine este de șapte milioane locuitori.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.11.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

ANRE a avizat 35 de proiecte depuse primării în Programul Termoficare

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a emis, până în prezent, 35 de avize pentru proiecte depuse în cadrul Programului Termoficare, cu o… Mai mult

Stiri

Peste 8 milioane de bolnavi cronici, acces redus la medicația zilnică – Patronatul Producătorilor Români de Medicamente

Vladimir Ionescu

Pandemia Covid a generat o evoluție atipică a consumului de medicamente din România, cu achiziții de panică a unor produse, pe de o parte, și… Mai mult

Europa

Volkswagen, obligată să plătească compensații cetățenilor germani în scandalul Dieselgate

Iulian Soare

O curte federală a decis luni că Volkswagen trebuie să plătească compensații celor care au cumpărat autoturisme echipate cu motoare care manipulau emisiile de carbon.… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Din acest an, aranjamentele fiscale trebuie declarate la ANAF. Formularul de raportare, oficializat

AVOCATNET

Din iulie 2020, tranzacțiile prin care firmele își optimizează taxele trebuie raportate la Fisc. Obligația a fost introdusă prin OUG nr. 5/2020, cea care transpune,… Mai mult

Stiri

”La bal, sau la spital?” – Nu mai există cale de mijloc. CRONICILE Curs de Guvernare nr. 94 – Sumarul

Redacţia

Înaintea detaliilor privind conținutul numărului 94 al CRONICILOR, câteva caracteristici ale celei mai înalte publicații din România – cu un concept neobișnuit, cu o expertiză… Mai mult

Stiri

Conpet face un pas către producţia de electricitate ”verde”

Adrian N Ionescu

Transportatorul de ţiţei şi produse derivate prin conducte Conpet Ploieşti (COTE) îşi propune să investească 3 milioane de lei în construcţia de parcuri fotovoltaice pentru… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, 25 mai: peste 200 de cazuri noi

Vladimir Ionescu

După opt zile de coborâre a numărului de cazuri Covid-19 nou diagnosticate s-a situat sub 200, trendul s-a schimbat duminică și este confirmat de comunicarea… Mai mult