luni

8 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 mai, 2011

Statul român trebuie să-şi păstreze pachetul majoritar de acţiuni la companii energetice strategice, ca Transelectrica, Transgaz sau Romgaz prevede scrisoarea de intenţie cu FMI, a susţinut, luni, preşedintele Traian Băsescu, într-un interviu acordat TVR1.

De exemplu, o companie susţinută de stat, nu financiar, dar susţinută – Romgaz. Într-o perioadă de criză, având Romgazul neprivatizat, am reuşit să menţinem un echilibru al preţului faţă de populaţie. Gândiţi-vă că şi Romgazul era privatizat odată cu Petrom. Romgaz deţine doar 50% din producţia de gaze a României. Petrom deţine pe lângă aproape integral producţia de ţiţei, şi 50% din producţia de gaze. Este evident că dacă statul român nu avea în timpul crizei Romgazul unitate a statului, n-am fi putut face faţă”, a spus Băsescu.

Referitor la privatizarea managementului, Băsescu a subliniat că el a cerut în mod expres această măsură în cazul regiilor autonome, pentru eliminarea ingerinţelor politice.


Vă mărturisesc că eu am cerut acest lucru. Regiile nu erau în atenţia FMI, nu au fost niciodată, luaţi toată istoria noastră. Fondul a fost legat de stabilizarea macro-economică. Banca Mondială a fost cu restructurările. A fost un subiect asupra căruia eu am insistat foarte mult încă de la ultima misiune a Fondului aici pentru noul acord, să includă situaţia regiilor. De ce? Pentru că nu am reuşit niciodată. Am încercat în timpul guvernului Tăriceanu să îl conving să trecem la un alt tip de management al regiilor, am încercat în timpul guvernului Boc. Nu numai premierului i-am spus, conducerii PDL, chiar alianţei la un moment dat dacă nu mă înşel. Dar dintotdeauna regiile au fost parte a algoritmului politic. Când se formează guvernele, începe împărţeala. Nu am reuşit niciodată să îi conving”, a povestit Băsescu.

Conform preşedintelui, totalul arieratelor a 14 regii autonome ajunge la 3 miliarde de euro, numai Compania Naţională a Huilei depăşind 1 miliard de euro, urmată de CFR Infrastructură, cu aproximativ 500 de milioane de euro, datorii.


Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Multe din țările Uniunii Europene s-au angajat într-o goană nebună pentru achiziția de gaze naturale lichefiate (LNG), ca substitut al gazelor rusești, pregătindu-se pentru întreruperea livrărilor de către

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: