marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 iunie, 2022

Creșterile de prețuri record din zona euro riscă să alimenteze „psihologia inflaționistă”, a declarat luni economistul șef al Băncii Centrale Europene (BCE) Philip Lane, referindu-se la un fenomen în care consumatorii și companiile își ajustează obiceiurile în anticiparea evoluției prețurilor, transmite Reuters.

Odată ce psihologia inflaționistă se instalează, consumatorii își accelerează cheltuielile pentru a „bate” creșterea prețurilor, în timp ce companiile încep să-și majoreze propriile prețuri, așteptându-se la costuri mai mari, ambele comportamente perpetuând inflația.

„Avem rate ale inflației foarte ridicate acum și, în mod clar, am putea fi într-o lume în care se instalează psihologia inflaționistă”, a declarat Philip Lane la cina anuală a Societății Economiștilor Profesionişti din Marea Britanie.


În cadrul prezentării sale, el a punctat că zona euro se confruntă cu trei șocuri inflaționiste: ciclul pandemic, șocul energetic și războiul Rusia-Ucraina.

Riscurile la adresa perspectivelor inflației includ ajustarea salariilor, resetarea așteptărilor inflaționiste pe termen lung, psihologia inflației, revizuirea în scădere a producției potențiale și creșterea ratei reale a dobânzii.

Philip Lane a adăugat că normalizarea politicii monetare este „potrivită” cu pași inițiali „clari și robusti”.

BCE va opri achizițiile de active, va crește rata dobânzii cu 25 de puncte de bază în iulie și, din nou, în septembrie. Cu toate acestea, dimensiunea majorării din septembrie este incertă încă.


Rata anuală a inflației în zona euro a crescut la 8,1% în mai 2022, de la 7,4% în aprilie, de patru ori mai mare decât ținta BCE, cel mai accelerat ritm de la înființarea blocului monetar.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: