duminică

12 mai, 2024

18 octombrie, 2023

Țările UE au ajuns la o poziție comună cu privire la proiectele de norme pentru reducerea amprentei de carbon a vehiculelor grele. Negocierile s-au întins mult în seară la reuniunea Consiliului pentru Mediu de la Luxemburg, în vreme ce Președinția spaniolă a UE a încercat să reconcilieze diferitele poziții deținute de statele membre.

După discuții interne, scrie Euractiv, s-a ajuns la un acord cu privire la un obiectiv de reducere de 100% CO2 până în 2035, cu un obiectiv de reducere de 85% adăugat pentru 2030.

„Ținta de 100% pentru autobuze a fost amânată până în 2035 pentru a ține cont de investiția deja făcută de autoritățile locale” în autobuzele care rulează pe biogaz, a declarat ministrul Franței pentru Tranziția Energetică Agnès Pannier-Runacher.


O revizuire a legii, în care Comisia va analiza eficacitatea și impactul regulamentului și, eventual, va propune modificări, a fost stabilită pentru 2027.

Comisia va analiza, de asemenea, îngrijorarea Poloniei referitoare la camioanele cu hidrogen și electrice care călătoresc în afara UE. Acestea, spun polonezii, s-ar putea confrunta cu probleme de alimentare și reîncărcare, deoarece țările vecine ar putea să nu aibă infrastructura necesară.

Se așteaptă ca Parlamentul European să decidă poziția în acest dosar la sesiunea plenară din 24 octombrie.

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: