CNAIR a emis vineri ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul de la Tg. Neamț până la Iași și Ungheni din „Autostrada Unirii” A8, potrivit unui comunicat al companiei.
Contractul de 58,8 milioane de lei fără TVA a fost semnat cu Consitrans, pentru realizarea a circa 100 de kilometri de autostradă, în termen de 25 de luni.
„Vineri, 07.05.2021, CNAIR S.A. a dat Ordinul de începere pentru Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contract semnat cu firma CONSITRANS S.R.L. în data de 08.04.2021”, spune comunicatul CNAIR.
Sursa de finanțare sunt fondurile europene nerambursabile, iar durata de realizare a serviciilor contractate se împarte, după cum urmează:
- 12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
- 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
- 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
- 1 lună pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.
În februarie 2020, ONG-ul ”Moldova vrea autostradă” a transmis luni o scrisoare deschisă la Bruxelles prin intermediul căreia solicită înalților oficiali europeni ”să ia în considerare derularea unui proiect pilot, în Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, de finanțare directă a unui proiect major de infrastructură în cea mai defavorizată regiune a UE, sub managementul unei unități speciale a Comisiei Europene”.
(Citiți și: „”Moldova vrea autostradă” cere la Bruxelles finanțare directă și management special al Comisiei pentru Autostrada Unirii”)
Detaliile tronsonului
Tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni acoperă aproape o treime din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Ungheni, care va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și o distanță de aproximativ 320 de km.
Pe tronsonul dat în proiectare vineri se va circula cu viteze de până la 140km/h și se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.
Contractantul va asigura legătura cu Aeroportul Iași și cu viitorul Spital Regional din Iași și „va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, potrivit caietului de sarcini.
Vor fi identificate două variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabilitate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro.
Tronsonul este împărțit în sectoarele:
- SECTORUL nr.1 – Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos;
- SECTORUL nr.2 – Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28 (zona Lețcani);
- SECTORUL nr.3 – Km 61-km 78, respectiv DN 28 (zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
- SECTORUL nr.4 – Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești).